شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#دنبال#فتنه#کور#کشیده#نخواهیم

حزب الدعوه عراق:

به دنبال فتنه کور کشیده نخواهیم شد

به دنبال فتنه کور کشیده نخواهیم شد

حزب الدعوه اسلامی عراق در واکنش به بیانیه رهبر جریان صدر تاکید کرد که به سمت فتنه کور میان شهروندان این کشور کشیده نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ملی عراق، حزب الدعوه عراق در واکنش به بیانیه رهبر جریان صدر تاکید کرد که به سمت فتنه کور میان شهروندان این کشور کشیده نخواهد شد.

حزب الدعوه در بیانیه‌ای افزود: ما حزب شهدا، پدران شهدا، فرزندان شهدا و پیروان شهید محمد باقر الصدر (قدس سره الشریف) هستیم و حزب الدعوه امتحان خود را زمانی که در حال مبارزه با دیکتاتوری و استبداد بوده به مردم عراق پس داده و شاهد این مبارزات کوه‌ها و دشت‌ها و دره‌های سرزمین این کشور و گواه آن خون شهدای صالح این حزب ابوغریب و سلول‌های انفرادی است.

حزب الدعوه ادامه داد: ما از نظر سیاسی با همه برادران اسلامی و دیگران همکاری کردیم و قدرتی را در انحصار خود نگرفتیم و فعالیت‌های ما، بر اساس موارد تعیین شده در قانون اساسی بوده است.

در این بیانیه آمده است: ما از هر نهضت اسلامی برای خلاصی از شر طاغوت حمایت کردیم و به محض اینکه سید محمد صادق صدر (قدس سره) طرح خود را آغاز کرد، از او حمایت و پشتیبانی کردیم و دیدیم که ایشان نیز در سراسر مسیر نهضت ما و کارهای تبلیغاتی و سیاسی ما کار کردند.

حزب الدعوه تاکید کرد: ما با هیچ طرفی وارد درگیری جناحی نشدیم و وارد درگیری‌هایی نشدیم که ما را از اهداف اسلامی و ملی خود دور کند. این روزها نشانه‌های فتنه‌ای را می‌بینیم که پشت آن خائنان و نیز سرویس‌های مخفی داخلی و خارجی هستند که می‌خواهند عراق را از طریق نفوذ و جاسوسی الکترونیکی و وارد کردن امور دروغین و ساختگی، به کانون درگیری تبدیل کنند.

بیانیه مذکور افزود: ما در راستای رسالتی که دو شهید صدر سمبل آن بودند، به نزاع و فتنه کورکورانه بین فرزندان یک ملت کشیده نخواهیم شد و از مردم و نیروهای سیاسی نیز می‌خواهیم که مراقب باشند که وارد درگیری که فقط در خدمت دشمنان اسلام و میهن است، نشوند.

گفتنی است، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون، دبیرکلی حزب الدعوه الاسلامیه را نیز بر عهده دارد. مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز گذشته بیانیه شدیداللحنی را علیه نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون منتشر کرد.