شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس پلیس

حمایت فراجا از کاربری اراضی کشاورزی برای افزایش امنیت غذایی

حمایت فراجا از کاربری اراضی کشاورزی برای افزایش امنیت غذایی

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور گفت: پلیس با پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و حفظ سرمایه های ملی و مردمی نقش موثری در تامین امنیت غذایی مردم ایفا می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سردار مهدی معصوم‌بیگی در آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت است که خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(ص) در این روز با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان ولی امر مسلمانان، رسالت خود را به سرانجام رسانید و دین اسلام به اوج کمال رسید. 

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" و ایثار شبانه‌روزی مجاهدان انتظامی کشور، امنیت پایدار در جای جای ایران اسلامی حاکم است، افزود: امنیت، زیربنایی‌ترین عامل توسعه و آبادانی در کشور است که بدون آن سایر نیازمندی‌های جامعه محقق نخواهد شد.

وی از نیروهای مسلح و سازمان امور اراضی به عنوان نهادهای امنیت ساز یاد کرد که در تضمین استقلال و امنیت غذایی صاحب نقش راهبردی هستند، گفت: به همان میزان که تامین امنیت آب و خاک این سرزمین و جان و مال مردم مهم است، تامین امنیت غذایی برای برخورداری از زندگی سالم نیز مهم است و پلیس پیشگیری با راه اندازی یگان حفاظت در سازمان امور اراضی ثابت کرده است که انتظامی کشور در همه زمینه‌های مرتبط با امنیت عمومی دارای نقش اساسی است.

معصوم‌بیگی با تاکید بر حمایت انتظامی کشور از کاربری اراضی کشاورزی به منظور افزایش امنیت غذایی خاطرنشان کرد: اولویت یگان حفاظت از سازمان امور اراضی، اتخاذ راهکارهای مرتبط با پیشگیری از تغییر کاربری اراضی است لکن با افرد سودجو که با تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی قصد برهم زدن چرخه تولید این صنعت مهم و حیاتی را داشته باشند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی با قدردانی و ابراز رضایت از عملکرد مطلوب سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی اولین فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی که از سال 97 در تشکیل، راه‌اندازی و توسعه ماموریت‌های این یگان و حراست از سرمایه‌های ملی و مردمی ممتاز عمل کرده است، تصریح کرد: نقش راهبردی یگان حفاظت از سازمان امور اراضی نیازمند حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه است.

معصوم‌بیگی با معرفی سرهنگ اکبر امینی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت از سازمان امور اراضی پلیس پیشگیری فراجا گفت: سرهنگ امینی از افسران با تجربه و آشنا به امور میدانی و دانشی است که در مشاغل مدیریتی قبلی نیز موثر عمل کرده است لذا ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای وی امیدواریم با حمایت مسئولان و همراهی کارکنان شاهد تحول در حوزه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، هوشمندسازی خدمات، تعامل با سازمان‌ها، آگاه سازی و همراه‌سازی شهروندان برای پیشگیری به هنگام و کاهش هزینه‌های مقابله با متعرضان باشیم.

کاهش چالش‌ها با آغاز به کار یگان حفاظت

گفتنی است؛ در آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی پلیس پیشگیری فراجا که با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور و جمعی از معاونان این سازمان و فرماندهان یگان‌های حفاظت از دستگاه‌های اجرایی پلیس پیشگیری برگزار شد، "صفدر نیازی" با قدردانی از مجموعه انتظامی کشور در معرفی فرماندهان لایق، کاردان و اثر بخش در پیشبرد اهداف و ماموریت‌های سازمان جهاد کشاورزی گفت: از زمان راه‌اندازی یگان‌های حفاظت در سازمان‌های امور اراضی سطح کشور، بخش اعظمی از چالش‌های این سازمان مرتفع شده است.

این مقام مسئول با ابراز رضایت از اقدامات و عملکرد مناسب سرهنگ حسن‌آبادی، فرمانده اسبق یگان حفاظت، از وی به عنوان فردی دلسوز، کاربلد، آشنا به قوانین و مقررات یاد کرد که با صداقت و پاکی و پیگیری مجدانه توانست تعامل خوبی با سایر ادارات و سازمان‌های مسئول در جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی ایجاد کند.

نیازی با ابراز خرسندی از معرفی سرهنگ امینی به سمت فرمانده جدید یگان حفاظت، آمادگی سازمان امور اراضی برای حمایت از ماموریت‌های یگان در راستای پیشگیری از جرایم این حوزه و تغییر کاربری‌های غیرقانونی را اعلام کرد.

انتهای پیام/