شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#دولت#عید غدیر

جزئیات دیدار اخیر دولتمردان سابق/ حق شناس: محور جلسه با روحانی مسائل اقتصادی بود

جزئیات دیدار اخیر دولتمردان سابق/ حق شناس: محور جلسه با روحانی مسائل اقتصادی بود

حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته بمناسبت عید غدیر دیداری با برخی وزرا و مدیران دولت قبل داشت.

هادی حق‌شناس استاندار گلستان در دولت دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره جزئیات جلسه روز گذشته مدیران دولت یازدهم و دوازدهم و دیدار با حسن روحانی بمناسبت عید غدیر گفت: جلسه روز گذشته یک دیدار عیدانه  بود؛ یکی از مسائلی که مطرح شد بحث برجام بود که گفتند در همان دولت قبلی می‌شد آن را احیاء کرد تا به این دولت نرسد.

وی با بیان اینکه آقای روحانی بر این مسئله خیلی تأکید داشت که همه باید به دولت کمک کنند و هرکس هرکاری می‌تواند انجام دهد که مسائل و مشکلات کشور حل شود، اظهار داشت: ایشان گفتند راهبرد این است که هرکس می‌تواند به یاری دولت بیاید؛ این مصائب و مشکلات امروز اقتصاد ایران مربوط به کل کشور است و اگر کمکی خواسته شود همه مکلف به یاری دولت هستیم.

حق‌شناس یکی دیگر از مباحث مطرح شده را بحث بدهی‌های دولت قبل عنوان کرد و گفت: براساس قانون بودجه، دولت از مجلس مصوبه می‌گیرد که اوراق قرضه  بفروشد؛ این مجوز را مجلس‌های مختلف به دولت‌ها می‌دهند و بخشی از آن هم به شهرداری‌ها داده می‌شود و دولت در قالب لایحه بودجه از مجلس درخواست می‌کند. براساس مجوز مجلس ما از اسناد خزانه برای دادن هزینه‌های پیمانکاران و و ساخت سد و جاده و راه آهن استفاده کردیم و دولت فعلی هم در حال پرداخت اقساط است؛ این «پرداخت اقساط دولت قبل» رویه‌ای است که در دولت‌های مختلف بوده و همچنان که ما بدهی دولت قبل از خودمان را پرداخت کردیم، بدهی ما را این دولت پرداخت می‌کند. 

استاندار گلستان در دولت قبل در پاسخ به این سوال که آیا در این دیدار درباره انتخابات مجلس آینده و انتخابات 1404 صحبتی شد یا خیر، اظهار داشت: هیچ بحثی در این رابطه نشد و من تقریبا کل جلسه را حضور داشتم و تا زمانی که من بودم بحث انتخابات نشد؛ صرفاً چند نکته اقتصادی مطرح شد و به دید و بازدید عیدانه گذشت. 

انتهای پیام/