شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلستان

افتتاح بزرگراه هوایی اختصاصی برای پهپادها

افتتاح بزرگراه هوایی اختصاصی برای پهپادها

پهنه‌ای از فضای هوایی به طول ۲۶۵ کیلومتر در انگلستان قرار است به طولانی‌ترین کریدور اختصاصی هواپیماهای بدون سرنشین جهان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، دولت بریتانیا طرح‌هایی را برای تکمیل این ابتکار با هدف ارتقای صنعت هوانوردی نسل جدید تصویب می‌کند. این بزرگراه که اسکای وی نام دارد، شهرهای مختلفی را از طریق پهپاد به هم متصل می‌کند و در ابتدا برای بررسی وضعیت زیرساخت‌های مهمی مانند جاده‌ها و بنادر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح اسکای وی در ابتدا بر روی شهر ریدینگ متمرکز خواهد شد و ریدینگ از طریق این طرح با دیگر شهرهای این منطقه از جمله آکسفورد، کمبریج و میلتون کینز مرتبط خواهد شد. شرکت بریتانیایی اتیتیود انجل رهبری این ابتکار را بر عهده دارد و این پیشنهاد به طور رسمی توسط کواسی کوارتنگ وزیر بازرگانی بریتانیا در نمایشگاه بین‌المللی هوایی فارنبرو در روز دوشنبه تأیید شد.

هدف اولیه اجرای این طرح آن بود که به جای استفاده از حریم هوایی بسته برای پرواز پهپادهای تخصصی تأیید شده به صورت موردی، بتوان از پروازهای گسترده هواپیماهای بدون سرنشینی که شرایط لازم را دارند پشتیبانی کرد. در شبکه اسکای وی از فناوری تشخیص موانع و اجتناب از اوج‌گیری بیش از حد برای جلوگیری از برخورد در هوا استفاده می‌شود و هر پهپاد می‌تواند فراتر از خط دید خود به طور مستقل پرواز کند.

برای اجرای این طرح ۱۴ میلیون دلار آمریکا در بریتانیا هزینه شده است. پست این کشور هم به دنبال ایجاد ۵۰ مسیر برای انتقال مرسولات با پهپاد بوده و سرویس بهداشت ملی هم برای تحویل داروهای شیمی‌درمانی با هواپیماهای بدون سرنشین برنامه‌ریزی می‌کند.