شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#ترکیه#سرعین#کاوه رضایی

ستاره همدانی: خیلی ها می گوند در این فصل تراکتور مدعی قهرمانی است

از رسانه ها می خواهم بحث تکرار قهرمانی استقلال را ادامه ندهند!/ به جای ترکیه کاش تیم را به سرعین می بردند

مدافع اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: شنیدم قرار است کاوه رضایی به استقلال برگردد. امیدوارم این بازیکن قابلیت‌های گذشته‌اش را داشته باشد و پس از این چند سال و دوری از تیم ملی، افت نکرده باشد

از رسانه ها می خواهم بحث تکرار قهرمانی استقلال را ادامه ندهند!/ به جای ترکیه کاش تیم را به سرعین می بردند

ستار همدانی بازیکن اسبق استقلال، درباره اوضاع این روزهای این تیم و برپایی اردوی تدارکاتی ترکیه، مصاحبه ای با خبرورزشی انجام داد که در ادامه می خوانید:

استقلال به ترکیه رفت. نظر شما در این باره چیست؟

معمولاً یکی از بهترین راه‌ها برای نزدیک شدن کادر فنی به تیم و بازیکنان، برپایی اردوی تدارکاتی خارج از کشور است. معمولاً در چنین اردوهایی بازیکنان با صرف صبحانه، ناهار و شام در کنار کادر فنی ضمن ایجاد حس رفاقت و دوستی بیشتر با سرمربی جدیدشان ۲۴ ساعته در اختیار باشگاه هستند و از این نظر شرایط بهتری برای کادر فنی به وجود می‌آید تا نسبت به امور کلی تیم احاطه بهتری پیدا کند. 

به نظر شما در این گرانی دلار بهتر نبود این اردو در داخل کشور برپا می‌شد؟

شکر خدا با جمع‌آوری پول قابل توجهی که از محل فروش سهام تحت اختیار باشگاه استقلال است این شرایط فراهم شد تا استقلال به راحتی در خارج از کشور اردو بزند، اتفاقی که در سال‌های گذشته به جز یک دوره برپایی اردوی چندروزه در دبی، کمتر شاهد آن بودیم. البته من هم تأیید می‌کنم که می‌شد این اردو را در یکی از مناطق خوش آب و هوای داخلی کشورمان مثل آذربایجان یا شهر سرعین برپا کرد و یا در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران اردو زد اما به هر حال قطعاً باشگاه استقلال منابع مالی خودش را در نظر گرفته و با توجه به امکاناتی که داشته خواسته تیم را تا حد امکان از رسانه‌ها دور کند. 

چه کارهایی برای مفیدتر شدن این اردو لازم است؟

قطعاً برگزاری بازی‌های تدارکاتی بیشتر می‌تواند این اردو را از هر نظر مثمرثمرتر کند. هرچه استقلال در ترکیه بیشتر بازی کند، چه بازی با تیم‌های دیگر و چه بازی‌های درون‌تیمی سبب می‌شود ساپینتو بتواند بهتر روی تیمش تمرکز کند و از این نظر شناخت دقیق‌تری از تک‌تک نفراتش به دست بیاورد. هرچه نفرات استقلال بیشتر برای ساپینتو شناخته شوند او قادر است قالب تیمی‌اش را در مسابقات رسمی بهتر بشناسد و در نهایت نتایج بهتری بگیرد. 

فکر می کنید استقلال از نظر نفری کامل شده؟

شنیدم قرار است کاوه رضایی به استقلال برگردد. امیدوارم این بازیکن قابلیت‌های گذشته‌اش را داشته باشد و پس از این چند سال و دوری از تیم ملی، افت نکرده باشد اما با این همه فکر می‌کنم یک مهاجم تمام‌کننده شش‌دانگ و یک پلی‌میکر همچنان جزو نیازهای اصلی تیم استقلال به شمار می‌روند تا این تیم در نهایت بتواند با قدرت در فصل آینده حضور پیدا کند. 

از رسانه ها می خواهم بحث تکرار قهرمانی استقلال را ادامه ندهند!/ به جای ترکیه کاش تیم را به سرعین می بردند

استقلال الان شرایط لازم برای حضور در لیگ برتر آینده را دارد؟

بله. تیمی که توانسته بیش از ۸۰ درصد نفرات فصل گذشته‌اش را حفظ کند می‌تواند با بهره‌گیری از نفرات تازه‌وارد و تفکرات کادر فنی جدیدش باز هم در لیگ برتر بدرخشد. متأسفانه تعدادی از هواداران استقلال با اشاره به جذب تعدادی مهره شناخته‌شده به تیم‌های رقیب تصور می‌کنند استقلال خوب بسته نشده است. در صورتی که استقلال خوب بسته شده و نیاز چندانی به یارگیری نداشت. 

به نظر شما کدام تیم‌ها می‌توانند جزو رقبای اصلی استقلال در لیگ برتر آینده باشند؟

باز هم شرایط مثل فصل گذشته است و تیم‌های گل‌گهر سیرجان، سپاهان، فولاد خوزستان و البته تراکتور مدعی هستند. خیلی‌ها می‌گویند تراکتور در فصل نقل و انتقالات یکی از بهترین تیم‌ها در بحث جذب بازیکن بوده و جزو مدعیان اصلی هستند. البته پرسپولیس هم که همیشه جزو رقبا محسوب می‌شود. 

همه می پرسند آیا قهرمانی آبی ها دوباره تکرار می شود؟

این کار خیلی سختی است! نباید بی‌دلیل روی استقلال فشار بگذاریم. تیم استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به اندازه کافی تحت فشار قرار دارد. به همین خاطر من از رسانه‌ها و البته هواداران خواهش می‌کنم این بحث را بیش از حد ادامه ندهند و اجازه بدهند استقلال با تمرکز و آرامش به مسابقات فصل آینده وارد شود.