شهر خبر

در بیانیه ای اعلام کرد؛

واکنش حماس به شهرک سازی رژیم صهیونیستی

واکنش حماس به شهرک سازی رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی حماس تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی جدید برای در شهرک بیت صفافا در قدس اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی حماس تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی جدید برای در شهرک بیت صفافا در قدس اشغالی را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، این جنبش در بیانیه ای اعلام کرد که توسعه شهرک سازی در قدس اشغالی، جنایتی است که اوج حمایت های دولت آمریکا از طرح های اشغالگران و کذب ادعاهای این کشور در مورد تلاش برای تحقق صلح را نشان می دهد.

حماس توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی را جنایت تازه ای دانست که پرده از ماهیت حقیقی پروژه خطرناک صهیونیسم که مبتنی بر یهودی سازی سرزمین و کوچاندن ساکنان اصلی آن است، برمی دارد.

در این بیانیه آمده است که تلاش های اشغالگران هرگز نمی تواند منجر به تحمیل واقعیت های جمعیتی جدید شده و حقوق، هویت و موجودیت ملت فلسطین را در سرزمین خود هدف قرار دهد.

حماس تاکید کرد که تصویب این طرح چند روز پس از سفر جو بایدن به اراضی اشغالی، بیانگر حمایت همه جانبه دولت آمریکا از اشغالگران و جنایات آن علیه ملت فلسطین است.

این جنبش بیان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین در برابر این طرح توسعه طلبانه و اشغالگرانه جدید نباید بیش از این به دولت آمریکا و وعده های دروغین این حامی اشغالگران اسرائیلی دل خوش کند، بلکه باید به دنبال اتخاذ یک استراتژی جامع ملی و مقابله با طرح های شوم اشغالگران باشد، چرا که ملت مبارز و مقاوم فلسطین به مسیر مبارزاتی خود در راه دفاع از سرزمین و مقدساتش ادامه خواهد داد.