شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز#ایران

راهنمای جامع سفر به شیراز

شیراز به عنوان یکی از کلان‌شهرها، مرکز توجه گردشگران و توریستانی است که می‌خواهند با هنر و تمدن کهن ایران آشنایی پیدا کنند. با راهنمای جامع سفر به شیراز سلام نو همراه شوید.

راهنمای جامع سفر به شیراز

سلام نو - گردشگری: شیراز به عنوان یکی از کلان‌شهرها، مرکز توجه گردشگران و توریست‌هایی است که می‌خواهند با هنر و تمدن کهن ایران آشنایی پیدا کنند. در این بین نباید فراموش کرد که برای سفر به این شهر بزرگ و پر رفت‌وآمد، نیاز به یک راهنمای جامع سفر به شیراز داریم تا هیچ‌کدام از زیبایی‌هایش را از دست ندهیم و بتوانیم در مدتی که مهمان شیراز هستیم، از حضور در آن بهترین استفاده را ببریم.

این شهر مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری دارد و از جاذبه‌های طبیعی متنوعی برخوردار است. به همین سبب گزینه مناسبی برای سفر در تعطیلات بهاری خواهد بود.

با توجه به این موارد، در صورتی که مقصد سفر بعدی شما شیراز است، می‌توانید از راهنمای جامع سفر به شیراز که در ادامه ارائه شده، بهره ببرید تا بهترین سفرتان را تجربه کنید.

راهنمای جامع سفر به شیراز

چه زمانی برای سفر به شیراز مناسب است؟

اولین قدم در راهنمای جامع سفر به شیراز، توجه به آب و هوای این شهر است. آب و هوای شهر شیراز به علت موقعیت جغرافیایی که دارد، گرم و خشک است. طبیعتاً چنین آب و هوایی در فصل تابستان تشدید می‌شود. در صورتی که شهر محل سکونت شما از جمله شهرهای کوهستانی است، سفر در فصل تابستان اصلاً مناسب نخواهد بود.

اردیبهشت ماه و فصول پاییز و زمستان، زمان‌هایی هستند که شیراز در بهترین موقعیت آب و هوایی خود قرار دارد. به خصوص اردیبهشت‌ماه که حال و هوای شیراز در آن زمان خبر از بهارنارنج‌های سرمست می‌دهد.

البته اگر بخواهید سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه کنید، قطعا فصول پاییز و زمستان بهترین انتخاب شما خواهند بود.

راهنمای جامع سفر به شیراز : اماکن گردشگری در شیراز

و اما به سراغ بخش شیرین راهنمای جامع سفر به شیراز یعنی اماکن گردشگری برویم. شیراز مهد شعر و ادبیات، جزء مهم‌ترین شهرهای تاریخی ایران است که آثار و اماکن پرشکوهی را در خود جای داده است؛ از پاسارگاد و تخت جمشید، تا حافظیه و باغ ایلخانی، همه و همه در این شهر زیبا و باستانی جای گرفته‌اند.

راهنمای جامع سفر به شیراز
راهنمای جامع سفر به شیراز و نگاهی به مقاصد گردشگری آن

تخت جمشید، نگین راهنمای جامع سفر به شیراز

راهنمای جامع سفر به شیراز باشد و حرفی از تخت جمشید نباشید؟ تخت جمشید به عنوان نمادی از اصالت وجودی تمدن‌های کهن ایرانی، چیزی نیست که برای ایرانیان ناشناس باشد. این سازه معماری پرشکوه، یکی از مقاصد قطعی در سفر به شیراز است.

سالانه مسافران و توریست‌های متعددی در بازدید از شهر شیراز، به دیدن این بنای پر ابهت می‌روند. این محوطه تاریخی در مسافت 60 کیلومتری شهر شیراز بنا شده است.

درباره پیشینه تاریخی تخت جمشید، لازم به ذکر است که این بنا مربوط به دوره هخامنشیان است که نشان دهنده اهمیت شیراز برای تمدن‌های کهن ایران و به ویژه هخامنشیان است.

تخت جمشید و راهنمای جامع سفر به شیراز
نمایی از تخت جمشید

مجموعه پاسارگاد

در دوران هخامنشیان، شیراز در مرکز توجه قرار داشت و این مسئله در ساخت بناهای تاریخی باشکوهی از قبیل همین پاسارگاد قابل دریافت است. بنای پاسارگاد واقع در جاده شیراز_اصفهان، آرامگاه کوروش بزرگ را در خود جای داده است.

پاسارگاد و راهنمای جامع سفر به شیراز
نمایی از پاسارگاد

حافظیه بخش حذف نشدنی راهنمای جامع سفر به شیراز

مگر می‌شود راهنمای جامع سفر به شیراز نوشت و به حافظیه توجه نداست؟ شیراز به سبب پرورش بزرگ مردانی چون حافظ و سعدی، به شهر شعر و شعور معروف است. حافظ شیرازی زاده شهر شیراز، نامی‌ترین شاعر در ادبیات فارسی است که تاکنون حریفی در عرصه فعالیت خود نداشته است.

حافظیه آرامگاه این شاعر بزرگ، در شیراز قرار دارد. این محوطه یکی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی است که ساختار و معماری منحصربه‌فردی را داراست.

راهنمای جامع سفر به شیراز و حافظیه
راهنمای جامع سفر به شیراز و حافظیه

سعدیه

قطعا سعدی هم در شعر سرایی کم از حافظ ندارد. آرامگاه این شاعر بزرگ در نزدیکی دروازه قرآن بنا شده که پیشینه تاریخی دارد و از دیگر گزینه‌های توریستی شهر شیراز است.

راهنمای جامع سفر به شیراز و سعیدیه
آرمگاه سعدی در بهار

ارگ کریمخانی

ارگ کریمخانی به عنوان یک سازه بزرگ، یکی از محوطه‌های زیبایی است که حتی برای جوانان شیرازی هم جذابیت دارد. شب‌های شیراز در این مکان همواره پر از نشاط و اشتیاق زندگی است. پس اگر به راهنمای جامع سفر به شیراز گوش می‌دهید و برایتان ارزشمند است، این پیشنهاد را از دست ندهید:

گشت‌وگذار شبانه در اطراف ارگ کریمخانی

سفر به شیراز با دیدن از این سازه بلند ارتفاع، می‌تواند ابهت ایران را یادآور شود. این بنا مربوط به دوران زندیه است که به دستور کریم‌خان زند ساخته‌شده است.

با توجه به عظمت این بنا، کاربردهای مختلفی در هر دوره پیدا کرده و امروزه جنبه گردشگری و توریستی دارد.

راهنمای جامع سفر به شیراز
ارگ کریمخان

باغ ملی شیراز

باغ ملی شیراز از دسته مراکزی است که آرامش خاصی در هوای آن در گردش است. قطعا عطر خوش بهارنارنج‌ها در جریان آرامش در این باغ بی‌تاثیر نیست. قدم زدن در میان درختان کهن و فواره‌های آب در ماه اردیبهشت، یقیناً با پیاده روی بهشتی تفاوت چندانی ندارد.

باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه از دیگر مراکز پربازدید شیرازی است. به همین خاطر حتی خود مردم شیراز هم زمان‌هایی را در میان انبوه درختان حاکی از طبیعت بی‌مثال شیرازی، صرف می‌کنند.

راهنمای جامع سفر به شیراز
باغ ملی شیراز

شاهچراغ نگین مذهبی راهنمای جامع سفر به شیراز

و اما بخش مذهبی راهنمای جامع سفر به شیراز، شاهچراغ است. قطعا هویت مذهبی ایران، عامل اصلی در به وجود آمدن اماکن مذهبی مانند شاهچراغ است. این حرم به عنوان یکی از معروف‌ترین اماکن زیارتی، برای ایرانیان به حساب می‌آید.

این آرامگاه، بنایی برای حضرت میر سید احمد، برادر امام رضا و فرزند دیگر امام موسی کاظم است. با توجه به این مسئله، شاهچراغ معرف حضور شیعیان است و کمتر کسی از آن بی‌اطلاع است.

آرامگاه شاهچراغ هم به خاطر معماری فوق‌العاده زیبا و هم به خاطر قرارگیری مقبره برادر امام رضا، از جمله مراکز توریستی این شهر محسوب می‌شود.

راهنمای جامع سفر به شیراز

جدا از موارد ذکر شده، محوطه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری دیگری هم در شهر شیراز قرار دارد که هر کدام با توجه به خصوصیاتی که دارند، جذابیت بالایی برای توریست‌های و مسافران پیدا می‌کنند.

برای سفر به شیراز، با توجه به شهر محل سکونت خود، می‌توانید از اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنید. شهر شیراز با مردمانی مهربان، پذیرای شما خواهد بود. همچنان پیشنهاد ما به شما این است که پیش از سفر به شیراز راهنمای جامع سفر به شیراز را با دقت مطالعه کنید.