شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#شاخص بورس

شاخص بورس ۸۷۶ واحد افت کرد

شاخص بورس 876 واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۸۷۶ واحدی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 2میلیارد و 601میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر یک هزار و 664میلیارد تومان در بیش از 188هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 876واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 468هزار و 956واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد خوزستان و پتروشیمی نوری شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک خاورمیانه با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 45میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 13میلیارد تومان در 103هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 8واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 629واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو و پتروشیمی زاگرس و بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام سنگ آهن گهر زمین، تجلی توسعه معادن و فلزات و پخش البرز شد.

انتهای پیام/