شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای شهر#تهران#شهرداری تهران

انتقادات برخی از اعضای شورای شهر از شهرداری تهران؛ از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تا تغییرات شهردار منطقه ۱۹

انتقادات برخی از اعضای شورای شهر از شهرداری تهران؛ از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تا تغییرات شهردار منطقه 19

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران برخی از اعضا نسبت به همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری تهران و همچنین تغییرات پی‌درپی در منطقه ۱۹ انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی‌اصغر قائمی صبح امروز در جریان هفتادونهمین جلسه شورای شهر تهران که در صحن شورای شهر تهران برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی شهرداری تهران گفت: در تاریخ‌های پانزدهم تا شانزدهم تیرماه این همایش توسط معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران و سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری برگزار شد که اقدام خیلی خوبی بود و امیدواریم در آینده نیز این امر ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی شهرداری تهران به عنوان نخستین همایش معرفی شده بود و این در حالی بوده که این سومین همایش بوده است و امیدواریم شهرداری تهران به این موارد توجه داشته باشد و در آینده نیز چهارمین همایش را شاهد باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در این دوره از همایش مطرح شده بودند، از مواردی بودند که سرمایه‌گذار داشته‌اند و کار در آنجا در حال انجام بوده است.

در ادامه این جلسه، حبیب کاشانی با اشاره به برگزاری مراسم جشن عید غدیر در قالب مهمانی 10 کیلومتر در خیابان ولیعصر(عج) گفت: این مراسم علی‌رغم کم و کاستی‌هایی که داشت اما اقدام ارزنده‌ای بود که عملیاتی شد و نکات مثبتی را به همراه داشت و اینکه این بار در شهرداری ما به عنوان نخ تسبیح بودیم و همانطور که اعلام شده است در برگزاری این مراسم از ظرفیت 90 درصدی مردم، هیئات و موکب‌ها استفاده شده است و سازمان و نهادها در جهت باورهای دینی خود پای کار بوده‌اند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه این مراسم در خیابان ولیعصر(عج) برگزار شده بود، مراسمات و جلساتی نیز در اقصی‌نقاط تهران برگزار شده و مردم از آنها بهره بردند.

این عضو شورای شهر تهران حضور مردم و استقبال شهروندان تهرانی از مراسم جشن غدیر را همانند استقبال شهروندان از مراسم راهپمایی 22 بهمن عنوان کرد و گفت: طبیعتا اگر مردم با وسایل شخصی خود در این محل تردد نمی‌کردند ترافیک کمتری را شاهد بودیم؛ ان‌شاءالله در سال‌های آتی از این تجربه استفاده شود و نقاط ضعف و قوت آن بررسی شود.

کاشانی همچنین به برگزاری همایش‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: خواهش من این است که انتهای این همایش یک نتیجه‌گیری شود و عنوان شود که چند کشور در این همایش شرکت و چه فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای شهر تهران فراهم شده است و این فرصت‌ها در چه بخش‌هایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه انتظار ما این است که شهرداری تهران دستاوردهای این همایش را عنوان کند، گفت: مردم و شهروندان تهرانی باید بدانند که اینگونه همایش‌ها چه سودی را داشته است.

به گزارش تسنیم، ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به حضور چند تن از اعضای شورای شهر تهران در مراسم عید غدیر در منطقه 19 گفت: روز گذشته برخی از اعضا در این مراسم‌ها حاضر شدند که در حاشیه این مراسم شاهد گلایه و انتقادات شهروندان منطقه 19 در خصوص تغییرات متعدد شهردار منطقه 19 بودیم.

وی با اشاره به اینکه در 10 ماه گذشته 2 شهردار در منطقه 19 تغییر کرده است، گفت: این مسئله در ادوار گذشته بی‌سابقه بوده است و گلایه درست و بحق شهروندان منطقه 19 بوده و انتظار ما این است که شهردار تهران به این موضوع توجه کنند و در نهایت فردی را برای منطقه 19 انتخاب کند که بتواند مدت زمان مناسبی را در این منطقه خدمت کند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه منطقه 19 به اندازه کافی مشکلات و چالش‌هایی را دارد، تصریح کرد: این منطقه دارای 6 الی 7 ناحیه است و به هر حال مردم نارضایتی‌هایی را از مدیریت شهری دارند و باید به این موضوع توجه شود.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات و چالش‌های حقوق پرسنل رسمی شهرداری تهران گفت: انتظار ما این است که این مسئله از طریق آقای زاکانی در هیئت دولت پیگیری شود.

به گزارش تسنیم، مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در این جلسه ضمن بیان دغدغه مدیریت شهری درخصوص حقوق پرسنل رسمی شهرداری تهران گفت: امیدواریم این مسئله از طریق دولت پیگیری و اجرا شود تا اعضای شورای شرمندگی کمتری را از همکاران خود در شهرداری تهران داشته باشند.

وی همچنین ضمن تشکر از برگزاری همایش‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط شهرداری تهران گفت: در خصوص این همایش نیز باید به این موضوع توجه شود که باید اطلاع‌رسانی درستی از این همایش و فرصت‌های سرمایه‌گذاری انجام شود تا با چالش‌های حقوقی مواجه نشویم.

اقراریان با اشاره به برخی سرفصل‌ها و مشکلات شهروندان در ادوار گذشته در ارتباط با پروژه‌های مشارکتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: در برخی از این موارد شاهد بوده‌ایم که به عنوان مثال فردی سرمایه‌گذار با شهرداری تهران وارد مذاکره و کار مشارکتی می‌شود و در ادامه آن فرد بدون اطلاع شهرداری و با توجه به خلاء قانونی، برخی از واحدها و کارهای مشارکتی خود را به شهروندان با دریافت هزینه عرضه می‌کنند که در ادامه اینگونه کارها، چالش‌های حقوقی را برای شهروندان ایجاد می‌کند و انتظار ما این است که شهرداری تهران در ارتباط با هرگونه پروژه مشارکتی اطلاع‌رسانی صحیح و درستی را داشته باشد.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران در پایان نیز از معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران خواست گزارشی را از این همایش به صورت کتبی به شورا ارسال کند.

انتهای پیام/