شهر خبر

۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برای کارکنان جهادکشاورزی ساخته می‌شود

۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برای کارکنان جهادکشاورزی ساخته می‌شود

زاهدان- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی در زاهدان گفت: بر اساس تفاهمنامه‌های امضا شده ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برای کارکنان زیر مجموعه این وزارتخانه در سراسر کشور در دستور کار است که کلنگ نخستین طرح آن با ۱۰۰۲ واحد در سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا سیدجواد ساداتی‌نژاد روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی احداث ۱۰۰۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ویژه کارکنان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مساله مسکن با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از هزینه های خانوار را شامل می شود و هزینه سنگینی را به اقشار مختلف وارد می کند به طور ویژه در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته که بر این اساس تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور امضا شده است.

وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای سیستان و بلوچستان در توسعه باغات خرما گفت: هم اینک اقدامات مطلوبی در حوزه توسعه باغات خرما و نخیلات زود بازده در این استان از سوی بخش خصوصی صورت گرفته که امیدواریم در سایر استان های کشور نیز شاهد این توسعه باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: پایلوت بسیاری از پروژه های بخش کشاورزی از سیستان و بلوچستان آغاز شده است که این امر حاکی از نگاه ویژه دولت به ظرفیت ها و توانمندی های این منطقه است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه سواحل مکران از ظرفیت بی نظیری در تولید موز برخوردار است، گفت: کشت و صنعت مکران اقدامات ارزشمندی را در کشت موز در این استان انجام داده است که می تواند در اقتصاد منطقه به ویژه پایین دست سدهای استان که آب و زمین موجود است تاثیر گذار باشد و نوید رشد و رونق میوه های گرمسیری را دهد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با برخورداری از بیش از نیمی از شتر کشور ظرفیت بی مانندی در تولید گوشت دارد و علاوه بر این باید از همسایگی این استان با کشور افغانستان و پاکستان و مزیت تجاری و ترانزیت آن برای تامین گوشت و برنج مورد نیاز کشور استفاده کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین ضروری است سیستان و بلوچستان تا پایان سالجاری با تکمیل واحدهای صنعتی در دست ساخت مرغداری بدون هیچ منع مجوز به خود کفایی در زمینه تولید مرغ برسد تا سال آینده علاوه بر تامین نیاز داخل استان شاهد صادرات به کشورهای همسایه نیز باشیم.

وی تاکید کرد: از آنجایی که سیستان و بلوچستان در زمینه علمی و کشاورزی سرآمد است باید بتوان از این ظرفیت در حوزه فناوری بخش کشاورزی نیز بهره برد.