شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سینمای ایران#کارگردان#سعید

روز شنبه در پست «شما بگویید»، از شما خواستیم محبوب‌ترین کارگردان دهه نود سینما را از میان نرگس آبیار، سهیل بیرقی، تینا پاکروان، آیدا پناهنده، نیما جاویدی، وحید جلیلوند، رضا درمیشیان، سعید روستایی، بهتاش صناعی‌ها، محسن قرائی، محمد کارت، مصطفی کیایی، پیمان معادی، محمدحسین مهدویان و صفی یزدانیان انتخاب کنید.

به گزارش هنر ام‌روز، طبق آرای به دست آمده از جدول نظرسنجی سایت «فیلم‌نیوز»، سعید روستایی در جایگاه نخست قرار گرفت و محمدحسین مهدویان دوم شد.



سعید روستایی با ۲۹٫۳۳ درصد آرا با اختلافی کم نسبت به محمدحسین مهدویان، در صدر جدول نظرسنجی قرار گرفت و مهدویان با ۲۷٫۱۲ درصد آرا دوم شد. وحید جلیلوند هم ۲۱٫۷۰ درصد آرا را به دست آورد و در جایگاه سوم ایستاد.

سعید روستایی کارگردان جوانی است که در اولین تجربه کارگردانی‌اش در سن پایین توانست موفقیتی فراوان کسب کند. او «ابدویک روز» را سال ۱۳۹۴ ساخت و در جشنواره سی‌وچهارم توجه مخاطبان و منتقدان و داوران را به خودش جلب کرد. «ابدویک روز» برنده ۹ سیمرغ بلورین شد. روستایی سه سال بعد دومین فیلمش «متری شیش‌ونیم» را کارگردانی کرد و باز هم اثری قابل دفاع از خودش به جا گذاشت و فیلمش برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

سومین فیلم روستایی با نام «برادران لیلا» امسال در جشنواره کن ۲۰۲۲ با استقبال مواجه شد.