شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ترکیه#روسیه

جغرافیای اتصالی ایران روسیه و ترکیه نقش موثری در تحولات منطقه دارد/ ایران و روسیه با بکارگیری ذخایر عظیم انرژی خود تشکیل یک قدرت جهانی دهند

جغرافیای اتصالی ایران روسیه و ترکیه نقش موثری در تحولات منطقه دارد/ ایران و روسیه با بکارگیری ذخایر عظیم انرژی خود تشکیل یک قدرت جهانی دهند

حیدری، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت‌‌های عظیم ذخایر انرژی ایران و روسیه گفت: با استفاده از به کار‌گیری منابع نفتی و ذخایر بزرگ گازی به عنوان یک ظرفیت عظیم منطقه‌ای برای تشکیل یک قدرت جهانی برای جلوگیری از توسعه طلبی های آمریکا و نفوذ غرب استفاده کند. 

شهریار حیدری، نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اهمیت روابط ایران و روسیه گفت: روسیه در طول تاریخ دارای نقش تعیین کننده  در منطقه و تحولات جهانی داشته است؛ در شکل گیری بحث بلوک شرق و غرب و جنگ سرد همه اینها یک طرف معمولا روسیه و طرفی دیگر آمریکا وجود داشته است.

حیدری با تاکید بر سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ایران می‌تواند با استفاده از به کار‌گیری منابع نفتی و ذخایر بزرگ گازی به عنوان یک ظرفیت عظیم منطقه‌ای برای تشکیل یک قدرت جهانی برای جلوگیری از توسعه طلبی های آمریکا و نفوذ غرب استفاده کند. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه تلاش آمریکا برای حضور در منطقه به بهانه‌های مختلف بر پایه بحث انرژی نفت و گاز است، خاطرنشان کرد: ما نیازمند یک تصمیم و اتحاد منطقه ای هستیم؛ طبیعتا اگر نفوذ غرب در منطقه بیشتر شود در آینده موضوع ناامنی تهدید کننده است، کما اینکه بحث عراق، افغانستان و سوریه متاثر از این مسائل بود. آمریکا به دنبال تنش های جدید در منطقه است و هر چقدر در حوزه آسیا تنش بیشتر باشد بهره برداری آمریکا و غرب بیشتر می شود. 

وی با اشاره به بهره‌برداری‌های آمریکا از آسیا همچون غارت منابع انرژی، فروش تسلیحات تاکید کرد: نفوذ و پایداری در منطقه آمال و اهداف غرب برای تسلط بر منطقه است؛ بنابراین ما به اجماع منطقه ای سه کشور قدرتمند در منطقه ایران، روسیه و ترکیه نیازمند هستیم. 

این عضو کمیسیون سیاست خارجی با بیان اینکه بخش عمده ای از ذخایر غنی در حوزه دریا در اختیار این سه کشور است، افزود: ایران، روسیه و ترکیه به علت جغرافیای اتصالی میان آسیا و اروپا نقشی موثری در تحولات منطقه دارند؛ ارتباط و اتحاد هر چه بیشتر میان این کشورها باعث تولید یک قدرت و در نتیجه انتفاع اقتصادی مردم این منطقه خواهد شد.

انتهای پیام