شهر خبر

سجادی: باید امکانات ورزشی در اختیار تمامی اقشار جامعه قرار بگیرد/ کیش یکی از مناطق پیشرو در توسعه ورزش‌های آبی است

سجادی: باید امکانات ورزشی در اختیار تمامی اقشار جامعه قرار بگیرد/ کیش یکی از مناطق پیشرو در توسعه ورزش‌های آبی است

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تعرفه ورزش در سراسر کشور از جمله جزیره زیبای کیش نباید گران شود، گفت: ما باید استفاده عموم مردم از امکانات ورزشی را در دستور کار خود قرار دهیم تا همه بتوانند با هر سطح از درآمد از امکانات ورزشی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر سید حمید سجادی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: نشست در خصوص جام جهانی را به فال نیک می گیرم و به نیابت از مردم و جامعه ورزش و جوانان از برنامه ریزی های بعمل آمده، حضور نمایندگان در این جمع و مهندس کشاورز میزبان این نشست قدردانی می کنم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات جناب افشارزاده گفت: زمانی که افتخار این را داشتم که مسئول ورزش جزیره کیش باشم در این جزیره ۲۳ هیات ورزشی داشتیم و خوشبختانه مسئولیت را با ۳۳ هیات ورزشی تحویل دادم و امروز در این جزیره ۴۰ هیات ورزشی وجود دارد که این پیشرفت باعث افتخار جامعه ورزش است.

وزیر ورزش و جوانان منطقه آزاد کیش را یکی از مناطق آزاد پیشرو در حوزه ورزش دانست و افزود: منطقه آزاد کیش دارای انجمن ها و هیات های ورزشی‌ای در حد فدراسیون است و امیدوارم که بتوانیم شاهد رشد ظرفیت های ورزشی در دیگر مناطق کشور نیز باشیم.

دکتر سجادی در ادامه گفت: با توجه به وجود ظرفیت ها و سمن ها در حوزه جوانان، تقاضا دارم که در مناطق آزاد مانند باقی ادارات کل مسائل مربوط به جوانان در کنار ورزش مورد پیگیری باشد و شاهد خانه های جوان و سمن سراها در این منطقه باشیم.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش منطقه آزاد کیش در دوره ریاست مهندس علی آبادی گفت: در آن زمان که مسئولیت ورزش منطقه آزاد برعهده بنده بود، در مراسم تجلیل از مهندس علی آبادی خواستار عضویت هیات های ورزشی منطقه آزاد کیش در مجامع فدراسیون ها شدم و این اتفاق از همان زمان اجرایی شد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین در اوایل امسال در شورای معاونین خواستار پیگیری و بررسی رسمیت دادن نحوه استقلال هیات های منطقه آزاد و تعیین و تکلیف صدور احکام روسای هیات ها از معاونین وزارتخانه بخصوص شکوه فر، معاون حقوقی شدم و امیدوارم که پیگیری های انجام شده جزیره کیش در ورزش نیز یک منطقه آزاد باشد.

سجادی تصریح کرد: از مهندس کشاورز و دکتر شجیع تقاضا دارم سرانه و اماکن ورزشی، امکانات گردشگری، اماکن بخش خصوصی و دولتی، المپیک، زمین های تنیس و هر آنچه که در ورزش منطقه وجود دارد را مورد بررسی و مرور قرار دهند که بتوانیم با برنامه ریزی از پتانسیل های موجود منطقه در حوزه ورزش و جوانان به خوبی بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه ورزش درسراسر کشور از جمله جزیره زیبای کیش نباید گران شود گفت: ما باید استفاده عموم مردم از امکانات ورزشی را در دستور کار خود قرار دهیم تا همه بتوانند با هر سطح از درآمد از امکانات ورزشی استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اگر بتوانیم هزینه ها را کنترل کنیم و با داشتن اسپانسر تخفیفی برای متقاضیان در نظر بگیریم یا اسپانسری بگیریم تا گردشگری که می تید با استفاده از این امکانات با خاطره خوب شهرمان را ترک کند این کار موجب می شود که این گردشها تکرار شود و این تکرار پذیری یک هنر مدیریتی است که نیازمند همفکری مداوم است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش های آبی، ساحلی و جشنوار کیش گیمز گفت: ما می توانیم سایر استانها و مناطق را شریک و درگیر این کار کنیم و موج امید به سایر استانها کشور هم شکل بگیرد.

دکتر سجادی با اشاره به سفر پنجاه ساعته به سویس گفت : در کشور سویس یکی از شهرها به اسم لوزان بسیار ورزشی است و در این شهر موزه ورزشی بسیار زیبا وجود دارد و با خود سوال کردم چرا در کیش زیبای ما نباید چنین موزه ورزشی وجود داشته باشد؟ چرا مهمترین رویدادهای ورزشی در این شهر برگزار نشود تا توریست ها و گردشگرها با ورزش کشورمان بیشتر آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم که به زودی زود به بهانه جام جهانی با نوع نگرش راهبردی یکی از پایلوت های ورزشی کشور کیش باشد یعنی یکی بخواهد رییس فدراسیون ورزشی شود مدتی رییس هیات در کیش باشد و یا مدتی در کیش دوره مدیریت بگذراند و بعد به عنوان رییس فدراسیون فعالیت کند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه توجه به دیپلماسی ورزشی از مهمترین برنامه ها به شمار می رود، افزود: با وزیر ورزش و ‌جوانان آذربایجان جلسه داشتیم و پیشنهاد دادم که همانند کشورهای اروپایی که لیگ ملت های اروپا را مشترک برگزار می کنند ما نیز با کشور آذربایجان مسابقات ورزش های آبی مشترک برگزار کنیم.

وی مسابقات جام جهانی را یک فرصت مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه جام‌جهانی در کشور همسایه ما برگزار می شود و با توجه به اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس در طول سال برنامه های مهم ورزشی دارند ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

سجادی تصریح کرد: شاید تا به امروز اراده ای نبود ولی در حال حاضر با عزم جهادی که در دولت دیده می شود و فعل خواستن که به بهانه جام جهانی در جزیره کیش شکل گرفته می توان تحولی عظیم در حوزه ورزش ایجاد کرد و همه ما باید به داشته هایمان فکر کنیم و قدر این لحظات را بدانیم تا زمانیکه چهار سال آینده حسرت این روزها را نخوریم.

انتهای پیام