محمد بحرانی، صداپیشه عروسک «جناب خان» در برنامه «خندوانه» که از شبکه نسیم پخش می شود در یک پست اینستاگرامی نوشت:

 

سلام. کوچک شما محمد بحرانی هستم. چند کلمه ای درددل دارم. ممنون میشم که در آرامش وقت بگذارید و حرفامو بخونید. کامنت های این پست بازه. هر چه میخواهد دل تنگتان بنویسید. نوش جانم!

فقط یک خواهش: پدر و مادر سالخورده ی من عادت دارن تمام کامنت های پیج من رو بخونن. (ذوق دارن که بچه ی کچلشون بازیگر شده ) هر انتقاد تیزی هم دارید لطفا به واژگانی دست نبرین که با خوندنشون دل پدر و مادرم زخم بشه.

تقریبا هفت سال از همکاری من با "خندوانه" می گذره. تک و توک قبلش با رامبد جوان تجربه های مشترکی داشتیم. از جمله به تله تئاتر و به مجموعه عروسکی در شبکه نمایش خانگی که جناب خان هم همون جا متولد شد. اما اولین و تنها تجربه ی جدی همکاری و طولانی مدت ما، «خندوانه» بوده. در این سال ها یواش یواش «فرید جنگلبرد» از یه بازیگر سرشناس و چهره دور از دسترس برای من تبدیل به یه انسان و همکار و رفیق شد؛ یه انسان با همه ی فراز و فرودها و نقطه ضعف ها و در این سالها و به خصوص دو سه سال اخیر و بعد از مساله ی سفر رامبد به کانادا سیل انتقادات (و گاهی بیش از انتقادات به سمت رامبد روانه بوده و البته همواره و همیشه نه فقط خودش که خانواده و همکاران و برنامه اش هم از این سخنان در امان نبودن.

رفقای عزیزم. من قصد هیچگونه توجیهی در مورد رفتارهایی که بعضا باعث نارضایتی و دلگیری شما شده رو ندارم. خیلی اوقات پیش و بیش از شما منتقد رامبد بوده و هستم و بارها و بارها بحث های تندی هم با هم داشته ایم.

مثل همین مساله ی اخیر که باور کنید یا نه من هم مثل شما این اتفاق رو موقع پخش برنامه از تلویزیون دیدم و منجر به بحث بین ما شد.) اما خدای بزرگ رو شاهد می گیرم که در این سال های همکاری با این آدم، بزرگترین انگیزه رو دیدم برای ساخت یه برنامه ی درست، با کیفیت، جذاب، با دغدغه، به درد بخور و شاهد بوده ام که برای رسیدن به این هدف همه جون و وقت و انرژی و عشقش رو گذاشته و با همه تیرهایی که از همه سمت به سمتش روانه بوده سعی کرده خوش اخلاق و پرانرژی و من دیدمش که علی رغم بالا رفتن میزان فحش ها (که متاسفانه گاهی هم خودش بهانه های خوبی برای فحش ها می سازه) هنوز سعی میکنه آدم باشه و آدم بمونه. من نمی دونم که «خندوانه» اصلا تونسته اهداف سازندگانش رو برآورده کنه یا نه اما میدونم که «خندوانه» همه ی همه ی تلاشش رو کرده یه برنامه ی سرگرم کننده باشه که دغدغه هم داشته باشه و حرف هم بزنه و باور کنید این آخری یعنی حرف زدن، با هزاران اصلاح» برای رسیدن به پخش اصلا کار ساده ای نیست.

ضبط «خندوانه» تموم شده و معلوم نیست که دیگه اصلا ساخته بشه یا نه و معلوم نیست اگه ساخته بشه من در «خندوانه» باشم یا نه. اینها رو گفتم که بدونید از طرح این مسائل به دنبال هیچگونه منفعت طلبی نیستم. من و رامبد هرگز جزو صمیمی ترین دوستان همدیگر نبوده ایم. در فواصل فصل های خندوانه شاید ماهها از همدیگر بی خبر بوده ایم. شاید وجه همکاری ما بر وجه رفاقتمان بچربد و البته شاید در آینده من و رامبد هرگز همکاری هم نباشیم.

و شاید بعد از گفتن این حرف ها سیل خشم باشه که به سمت من روانه بشه. اما شرط انصاف و وجدان و رفاقت ندیدم که سکوت کنم. رفقای عزیزم متواضعانه از همه ی شما خواهش می کنم اگر هرگونه کم کاری، خطا، بی مزگی، لوسی، حرف بیجا، سکوت بیجا و یا هر چیزی که باب میل شما نبوده در این سال ها از «خندوانه» و سازنده اش رامبد جوان و همکارانش دیدید رو به بزرگی خودتون و محدودیت توان سازندگان این برنامه ببخشید و در این شک نکنید که این همه توان تیم بود. ما بیش از این زوری و استعدادی نداشتیم.

فکر می کنم کلا ده برنامه از «خندوانه» مونده باشه که همه شون هم ضبط شده ان و شاید بعد از این قسمت ها «خندوانه» برای همیشه به تاریخ بپیونده. این چند قسمت هم تحملش کنید! به امید اینکه برنامه های خیلی بهتری در آینده جایگزینش بشن که بیشتر مورد پسند شما باشن. در پایان همه ی شما دوستانم رو به مهر دعوت می کنم. باور کنید که همه ی این روزها و لحظات به سرعت و به زودی میگذرن و از ما و شما اگر چیزی قراره بمونه صرفا عشقه.
ممنونم و عشق بر شما ببارد