شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#ارتش#عربستان سعودی

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد:

پرواز سه ماه پیش ژنرال آویو کوخاوی بر فراز حریم هوایی عربستان

پرواز سه ماه پیش ژنرال آویو کوخاوی بر فراز حریم هوایی عربستان

ران کوخاو سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم سه ماه پیش پروازی بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ران کوخاو سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته در گفتگو با شبکه صهیونیستی i۲۴news مدعی شد که آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم سه ماه پیش پروازی بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی داشته است.

این سخنان پس از آن مطرح شده که مقامات عربستان سعودی اخیراً اعلام کردند که حریم هوایی این کشور، به روی خطوط هوایی رژیم صهیونیستی باز شده است.

روز گذشته نیز شرکت هوایی ال‌عال رژیم صهیونیستی به طور رسمی طی درخواستی از مقامات عربستان سعودی خواست که مجوز پرواز هواپیماهای این شرکت بر فراز حریم هوایی عربستان در هفته جاری صادر شود.

ران کوخاو در بخش دیگری از سخنانش به سفر آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به مغرب اشاره کرد و گفت: در اواخر ماه ژوئن گذشته، افسرانی از ارتش اسرائیل، برای نخستین بار در رزمایش شیر آفریقایی در مغرب مشارکت کردند.

وی افزود: با سفر آویو کوخاوی به مغرب ارتش‌های دو طرف برای برگزاری تمرینات مشترک نظامی، توسعه روابط دفاعی، همکاری‌های آموزشی و اطلاعاتی آماده خواهند شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رخدادها در چارچوب توافقات آبراهام (عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و مغرب) انجام می‌شود.