شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمند#تصاویر#واقعه#غدیر#دیوارهای#شهر#روح#بخشید

تصاویر واقعه غدیر به دیوارهای شهر روح بخشید

تصاویر واقعه غدیر به دیوارهای شهر روح بخشید

ایسنا نوشت: حسن روح الامین یکی از جدیدترین نقاشی‌های خود را به کمک محمدرضا قادری، هنرمند نقاشی دیواری با موضوع «عید غدیر» به روی دیوار شهر برده است.

حسن روح الامین که پیش‌تر خبر نصب دیوارنگاره‌ی «بیعت غدیر» در دیوارهای باب قبله آستان مقدس علوی از او منتشر شده بود، حالا اثری از او در اتوبان امام علی (ع) با اجرای محمدرضا قادری، هنرمند نقاشی دیواری به روی دیوار رفته است.

قادری درباره اجرای این پروژه گفت: «ما از طرف سازمان زیباسازی اجرای این کار را درخواست و جلساتی برگزار کردیم. به ما گفته شد برای برنامه عید غدیر باید دو کار اجرا شود که ما تقریبا ۲۰ روز پیش یکی از آن‌ها را تمام کردیم و تقریبا دو یا سه روز پیش نیز یکی دیگر از کارها را تمام کردیم.»

او ادامه داد: «اجرای این کارها برعهده‌ی من بود اما طراحی کارها متعلق به آقای حسن روح الامین است.»

این هنرمند درباره‌ی سختی‌های اجرای این کار اظهار کرد: «من به عنوان پدر نقاشی دیواری شناخته شده‌ام. الان نزدیک به ۵۰ سال است که کار من نقاشی دیواری است و هنوز هم دارم ادامه می‌دهم. در سراسر کشور و حتی در خارج از کشور نیز از من درخواست‌هایی می‌شود. کارهایی که ما اجرا کردیم، کمی سختی داشت.»

قادری همچنین اظهار کرد که سازمان زیباسازی در جریان اجرای این کارها همکاری‌های لازم را به عمل آورده است.

او در آخر نگاه حسن روح الامین در خلق آثار مذهبی را «تاثیرگذار» و «قابل توجه» دانست.

به گفته‌ی رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران باتوجه به اهمیت عید غدیر هفت دیوارنگاره با موضوع این مناسبت با همکاری هنرمندانی مانند حسن روح الامین اجرایی شده و این درحالی است که این هنرمند با محوریت عید غدیر اثری دیگر را در دیوارهای باب قبله آستان مقدس علوی به زودی اجرا خواهد کرد.

۵۷۵۷