شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#پرورش اندام#اردبیل

بیش از ۲۰ هزار باشگاه بدنسازی در کشور فعال است

بیش از ۲۰ هزار باشگاه بدنسازی در کشور فعال است

اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از ۲۰ هزار باشگاه بدنسازی در نقاط مختلف کشورمان فعال است.

عبدالمهدی نصیرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد باشگاه، بیش از ۷۰ درصد آنها متعلق به بخش خصوصی است و مابقی هم که دولتی هستند، بیشتر آنها توسط بخش خصوصی اداره می شود.

وی افزود: تعداد باشگاه‌های ورزشی وابسته به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به تنهایی به اندازه چهار برابر سایر فدراسیون‌ها است به عبارت دیگر بیش از ۸۰ درصد باشگاه های ورزشی کشور زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می کنند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به اینکه بیشترین ورزشکار سازماندهی شده در کشور متعلق به این فدراسیون است، بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده فدارسیون بدنسازی و پرورش اندام حدود ۶۰۰ هزار نفر ورزشکار بود که این رقم پارسال به بیش از ۸۰۰ هزار ورزشکار افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در جامعه این طور تصور می شود که رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام بیشتر مختص مردان است این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد کسانی که در دوره های آموزشی این فدراسیون شرکت کردند، بانوان بودند.

اشاعه ورزش پاک از اولویت‌های فدارسیون است 

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: مبارزه با دوپینگ و اشاعه و توسعه ورزش پاک سرلوحه برنامه‌ها بوده و یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این فدارسیون است.

نصیرزاده افزود: دوپینگ و استفاده از داروها و مکمل‌های غذایی غیر مجاز توسط ورزشکاران خط قرمز تمامی فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام است و با متخلفان این حوزه طبق قانون و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با اعلام نظر نهایی و رسمی مراجع ذیصلاح مرتبط، دوپینگ سه تن از ورزشکاران در حوزه این فدراسیون مثبت اعلام شده که مشخصات و عکس آنها در سایت رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که دوپینگ می کنند، می خواهند کاستی ها و عیوب خود را بپوشانند، بیان کرد: زورافزایی یا دوپینگ توسط ورزشکاران با هدف افزایش کارآیی در ورزش انجام می‌شود که این اقدام علاوه بر ممنوعیت بین المللی و تحمیل هزینه‌های زیاد بر کشور، با روحیه پهلوانی و جوانمردی ورزشکاران ایران اسلامی سازگار نیست.

نصیرزاده اضافه کرد: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با تمام وجود، به منظور احترام به روح ورزش، حفظ عدالت برای ورزشکاران، ارتقای ورزش پاک و عاری از دوپینگ، حفظ سلامت جسمی و روحی  ورزشکاران، به تمامی وظایف و مسئولیت‌های مندرج در مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران پایبند خواهد بود و ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد.

وی حفظ مرکز آکادمی (IFBB) را از دیگر اولویت های فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان برشمرد و ادامه داد: با تلاش فراوان مجوز این مرکز سال گذشته از فدراسیون جهانی اخذ شده که امیدواریم با کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک زیرساخت های مورد نیاز این مرکز تامین شود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: وجود مرکز آکادمی (IFBB) در ایران علاوه بر جلوگیری از خروج ارز باعث ارز آوری به کشور می شود.

 بانوان ایرانی می توانند در سه رشته ورزشی در مسابقات بین المللی و جهانی شرکت کنند

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: با موافقت فدراسیون جهانی پرورش اندام، بانوان ورزشکار ایرانی می توانند در سه رشته فیتنس چلنج، مچ‌اندازی و پاورلیفتینگ در رقابت های بین المللی و جهانی شرکت و برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

نصیرزاده با بیان اینکه ممنوعیتی برای فعالیت بانوان کشورمان در بدنسازی وجود ندارد، افزود: در بخش پرورش اندام تاکنون هیچ فعالیتی برای بانوان وجود نداشته که این شائبه بوجود آید که فعالیت بانوان در بخش پرورش اندام ممنوع است.

وی اظهار کرد: اعتقاد دارم که بدنسازی فقط یک رشته ورزشی نیست بلکه یک سبک زندگی سالم است و همه باید برای توسعه و گسترش و همگانی کردن آن فعالیت کنند.

او بیان کرد: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مخالف اعزام ورزشکاران بدون هماهنگی با این فدارسیون و وزارت ورزش و جوانان به انواع مسابقات در خارج از کشور نیست، اما از حضور ورزشکاران به صورت خود سر در این رقابت ها نیز استقبال نکرده و خوشحال نمی شود، چرا که ایجاد بی نظمی کرده و ممکن است تبعاتی نیز داشته باشد.

ایران یکی از کشورهای برتر دنیا در رشته بدنسازی و پرورش اندام است

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به انواع رشته ها گفت: ایران در رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام یکی از کشورهای برتر آسیا و جهان است.

نصیرزاده با بیان اینکه ایران در پرورش اندام قهرمان بلاع منازع آسیا است، افزود: تیم ایران پارسال در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان اول شد.

وی با اشاره به قهرمانی تیم ملی کشورمان در رشته فیتنس چلنج در مسابقات قهرمانی جهان در سال گذشته بیان کرد: پارسال تیم ایران در رشته پاورلیفتینگ در آسیا اول شد و در  مسابقات قهرمانی جهان در رتبه ۱۶ دنیا قرار گرفت.

رئیس فدارسیون بدن سازی و پرورش اندام کشورمان با بیان اینکه امسال تیم ایران در رشته پاورلیفتینگ در مسابقات قهرمانی جهان در کشور آفریقای جنوبی در رتبه هشتم قرار گرفت، اظهار کرد: برای نخستین بار در طول تاریخ تیم ایران موفق به دریافت مدال در این رقابت ها شد.

وی اضافه کرد: تیم ملی کشورمان در رشته مچ اندازی نیز همیشه جزو سه تیم برتر آسیا است که امیدواریم با استعداد یابی، تامین زیر ساخت های مورد نیاز و تلاش بیشتر جایگاه ایران در این رشته نیز در آسیا و دنیا ارتقا یابد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام در مردادماه در کرمانشاه برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان و برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در کشور اسپانیا را از جمله برنامه های این فدراسیون عنوان کرد.

 اردبیل قابلیت‌های زیادی در ورزش دارد

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های اردبیل، گفت: این استان پر از استعداد بوده و در صورت استفاده صحیح از آن جایگاه ورزش این منطقه ارتقا خواهد یافت.

نصیرزاده با تقدیر از زحمات ناصر پورعلی‌فرد بنیان گذار و اولین رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان، افزود: پورعلی فرد که متعلق به این استان است زحمات زیادی برای فدراسیون کشیده و همه ما باید قدردان پیشکسوتان و بزرگان خود باشیم.

وی اظهار کرد: رئیس جدید هیات استان اردبیل برای توسعه و گسترش این رشته ورزشی باید با ایجاد وحدت و همدلی از ظرفیت تمامی خاک خوردگان و پیشکسوتان استفاده کند.

او با اشاره به اینکه با روسای هیچ هیاتی عهد اخوت نبسته است، بیان کرد: فدراسیون از تمامی هیات‌ها حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد اما عملکرد هیات‌ها برای فدراسیون ملاک عمل است و با هیچ کس تعارف ندارد.

وی اضافه کرد: فدراسیون برای تمرکززدایی آمادگی دارد در صورت استقبال متولیان ورزش و مسئولان منطقه انواع مسابقات ملی و بین المللی را در شهرستان ها برگزار کند.

به گزارش ایرنا، در این مجمع انتخاباتی یونس انعامی با کسب ۱۷ رای از مجموع ۳۱ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل انتخاب شد.

همچنین در این مجمع انتخاباتی مریم یوسفی به عنوان نائب رئیس بانوان، موسی صمصام حیدری به عنوان خزانه دار، داود نیکنام به عنوان کارشناس خبره، پورپناهی و مینا نعیمی به عنوان اعضای هیات رئیسه هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل معرفی و موفق به کسب رای اعضای مجمع شدند.