شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#میلیارد دلار#اروپا

کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا فاش کرد:

چشم طمع اروپا به مصادره ۱۳ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه

چشم طمع اروپا به مصادره ۱۳ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه

اروپا میلیاردها دلار دارایی روسیه را مسدود کرده و اکنون بدنبال مصادره این دارایی های نقدی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آلمان، فرانسه و ۴ کشور دیگر تقریباً ۱۳ میلیارد دلار دارایی روسیه را مسدود کرده اند.

در همین ارتباط، «دیدیه ریندرز»، کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا ۱۳.۹ میلیارد یورو (۱۴ میلیارد دلار) از دارایی‌های روسیه را از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مسدود کرده است و افزود که تقریباً تمام این مبلغ را تنها ۶ کشور مسدود کرده اند.

ریندرز همچنین در گفتگو با بلومبرگ خاطرنشان کرد که از اتحادیه اروپا خواسته است تا پیشنهادی را بررسی کند که بر اساس آن نقض تحریم‌ها جرم تلقی شود. به گفته وی، این امر به کشورهای اروپایی اجازه می‌دهد که نه تنها دارایی‌ها را مسدود کنند، بلکه بتوانند دارایی‌ها را نیز مصادره کنند.

ریندرز افزود که پارلمان اروپا از این پیشنهاد حمایت کرده و انتظار می‌رود که کشورهای عضو در پاییز نیز از این پیشنهاد پیروی کنند.

پس از آغاز جنگ در اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا مطابق هشدارهای قبلی که به روسیه داده بودند تحریم‌های را علیه این کشور وضع کردند، تحریم‌های که هر روز دامنه آن زیادتر می‌شود و به نظر می‌رسد نه روسیه از تهاجم به اوکراین دست بردارد و نه غرب از تحریم‌های ضد روسی دست بکشد.

از طرف دیگر کشورهای غربی و اعضا ناتو مدام بر طبل تحریم روسیه می‌کوبند و در حالی که اعلام کرده‌اند هیچ نیروی نظامی را به تلافی حمله روسیه به اوکراین، گسیل نخواهند کرد، اما بر تحریم شدید روسیه تاکید دارند.

پیش از این نیز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات ارشد دولت این کشور اعلام کرده بود که استفاده بیشتر غرب از سیاست تحریم‌ها می‌تواند منجر به بروز عواقبی فاجعه‌بار برای بازار جهانی انرژی شود. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: محدودیت‌های تحریمی روسیه آسیب بسیار بیشتری به کشورهایی وارد می‌کند که آنها را اعمال می‌کنند. استفاده بیشتر از سیاست تحریم‌ها می‌تواند منجر به پیامدهای شدیدتر و بدون اغراق حتی فاجعه‌بار برای بازار جهانی انرژی شود.