شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوتین

تونی راداکین، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس:

پوتین نه سرطان دارد و نه ترور می‌شود؛ اینها خیال‌پردازی است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس به ادعاها درباره ترور رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد و مدعی شد روسیه بزرگ‌ترین تهدید برای انگلیس است.

اعتمادآنلاین|

«تونی راداکین» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس به ادعاها درباره بیماری یا ترور احتمالی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش فارس و به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، راداکین در مصاحبه‌ای درباره سخن پراکنی رسانه‌های زرد انگلیسی درخصوص ابتلای پوتین به سرطان یا تلاش اطرافیانش برای کنار زدن او گفت: «فکر می‌کنم برخی اظهارات در این باره که حال او خوب نیست یا فردی قرار است او را ترور کرده و از قدرت کنار بزند، به عقیده من خیال‌پردازی هستند».

این مقام نظامی انگلیسی افزود: «ما به‌عنوان افراد حرفه‌ای نظامی شاهد رژیم باثباتی در روسیه هستیم و رئیس جمهور پوتین توانسته هرگونه مخالفی را کنار بزند. ما سلسله مراتبی را شاهد هستیم که بر پایه رئیس جمهور پوتین استوار شده و هیچ فردی در رأس، انگیزه به چالش کشیدن او را ندارد و این ناراحت کننده است».

او همچنین گفت: «به شکل بالقوه، تهدید روسیه دهه‌ها ادامه خواهد داشت و نخست‌وزیر بعدی باید بداند که روسیه بزرگ‌ترین تهدید برای انگلیس است».

راداکین گفت: «شاید به‌خاطر درگیری در اوکراین نیروی زمینی روسیه تهدید کمتری در کوتاه‌مدت باشد اما روسیه یک قدرت اتمی است، توانایی‌های سایبری و فضایی دارد و برنامه‌های خاصی در زیر آب برای کابل‌های این نواحی دارد».

این مقام نظامی انگلیس افزود: «باید به نخست‌وزیر مسئولیت فوق‌العاده سنگین انگلیس به‌عنوان یک قدرت اتمی را یادآور شویم و این کار بخشی از مراسم معارفه برای نخست‌وزیر جدید خواهد بود».