شهر خبر

احمدی: رویکرد وزیر ورزش و جوانان خودکفایی اقتصاد ورزش است

احمدی: رویکرد وزیر ورزش و جوانان خودکفایی اقتصاد ورزش است

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان در مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش گفت: نگاه و رویکرد دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان این است که اقتصاد ورزش به یک اقتصاد پویا و خودکفا تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مراسم تکریم علی دستباز رئیس سابق و معارفه علیرضا کلانتری سرپرست جدید مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش با حضور دکتر اسماعیل احمدی مدیرکل حوزه وزارت در ساخنمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

اسماعیل احمدی در این جلسه با تبریک ایام هفته ولایت و عید غدیرخم، از تلاش ها و زحمات رئیس سابق این مرکز قدردانی کرد و گفت: نگاه و رویکرد دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان این است که اقتصاد ورزش به یک اقتصاد پویا و خودکفا تبدیل شود بنا براین رویکرد هرچه حوزه ورزش کمتر به بودجه های دولتی وابسطه باشد و به صورت خود گردان، درآمد زا و اقتصاد محور کار را پیش ببرد آنگاه می توان گفت که خوب کار کرده ایم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در دوره جدید این مرکز با طرح های جدید، پویا و خلاقانه، دغدغه وزیر برای خودکفایی ورزش مورد توجه قرار بگیرد.

احمدی با تاکید بر ظرفیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ورزشی، اظهار داشت: برگزاری جلسات کارشناسی و راهبردی با این اقشار و همچنین برگزاری همایشی با حضور تولیدکنندگان ورزشی داخلی و سفرای کشورهای مختلف می تواند در توسعه این امر راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: اتصال تولیدکنندگان ورزشی داخلی با کشورهای خارجی که واقعا در این حوزه نقص دارند می تواند دریچه ای را برای صادرات محصولات ورزشی ایرانی باز کند که اقتصاد ورزش از آن بهرمند شود. همچنین نمایشگاه های بین المللی زیادی داریم که در حوزه ورزش هم فعال هستند و می توان از این ظرفت برای اتصال تولیدکنندگان داخلی با سرمایه گذاران خاجی نیز استفاده کرد.

اسماعیل احمدی همچنین از کلانتری سرپرست جدید مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش خواست تا سند چشم انداز این مرکز را مبنی بر سند تحول دولت مردمی تنظیم و ارائه کند و تصریح کرد: باید در سند چشم انداز بدانیم در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از کجا به کجا می رسیم و در این صورت است که می توانیم ارزیابی درستی از عملکردمان داشته باشیم.

در ادامه جلسه نیز علی دستباز رئیس سابق این مرکز با تبریک عید غدیر خم به ارائه گزارشی از عملکرد یکسال اخیر این مرکز پرداخت و گفت: از همه همکارانم که در این مدت صادقانه کار و همراهی کردند کمال تشکر را دارم.

علیرضا کلانتری سرپرست جدید مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش نیز در این جلسه با تشکر از اعتماد وزیر و معاونین وزاتخانه، اظهار داشت: طی سه سال گذشته اقدامات خوبی با تلاش همکاران این مرکز صورت گرفت.

وی افزود: نشست با تولیدکنندگان ورزشی برای صادرات کالا و برگزاری نمایشگاه تجهیزات ورزشی دو اقدام خوب در سال جاری بود که روی تبیین شعار سال در این نمایشگاه برنامه ریزی شد.

کلانتری با بیان این که عمده فعالیت این مرکز در بخش خدمات است، اظهار داشت: شرکت در شورای عالی اشتغال، نشست با سازمان سرمایه گذاری خارجی و اقدامات در حوزه صنعت باشگاه داری از جمله این فعالیت ها بود که امیدواریم مصوبات خوبی را نیز از جلسه شورای عالی اشتغال بگیریم.

وی در پایان گفت: ظرفیت اقتصادی بسیار عظیمی در ورزش کشور وجود دارد که به دلیل برخی مشکلات حقوقی و قانونی تا کنون نتوانستیم از آن استفاده کنیم که امیدواریم با هماهنگی دکتر شکوه فر معاون امور حقوقی، مجلس و استانها بتوانیم لوایحی را تنظیم کنیم تا از این ظرفیت به نفع ورزش استفاده کنیم و دغدغه وزیر ورزش و جوانان برای خودکفایی ورزش را جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام