شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس: برنامه‌های تلویزیونی با طراحی خاطرات مشترک، علاقه بین اعضای خانواده را تقویت کنند

نماینده مجلس: برنامه‌های تلویزیونی با طراحی خاطرات مشترک، علاقه بین اعضای خانواده را تقویت کنند

نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: یکی از راهکارهایی که به داشتن خانواده سالم کمک می‌کند این است که میان اعضا ارتباط و علاقه زیادی ایجاد کنید و برای این کار بهتر است اهداف و خاطرات مشترک در نظر بگیرید.

کمال حسین‌پور نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم،  با اشاره به اهمیت نقش خانواده در جامعه و مهمتر از آن داشتن یک خانواده سالم برای هر ایرانی گفت: مهم‌ترین موضوعی که برای داشتن یک خانواده شاد و سالم باید به آن توجه داشته باشید این است که اعضای خانواده باید به یکدیگر توجه کافی داشته باشند. داشتن توجه نسبت به شرایط روحی و احساسی یکدیگر باعث می‌شود تا شما زودتر متوجه مشکلات و ناراحتی‌های سایر اعضا شوید و در نتیجه بهتر خواهید توانست به آن‌ها کمک کنید. 

وی در ادامه نقش خانواده را در حل مشکلات فردی بسیار مؤثر دانست و تأکید کرد: ایجاد این باور میان اعضای خانواده که در روزهای سخت می‌توانند روی کمک یکدیگر حساب کنند تأثیر بسیاری در داشتن یک خانواده سالم دارد، اینکه فرد در هنگام داشتن مشکلات به جای اینکه به جمع‌ها و افراد غیر پناه ببرد باید بتواند خانواده‌ای تربیت شده داشته باشد تا به راحتی مسائل را با آنان در میان بگذارد. 

حسین‌پور ادامه داد: برای تربیت یک خانواده سالم رسانه نقش ابتدایی را دارد، آن هم در شرایطی که رسانه‌های رنگ به رنگ دست به دست هم داده‌اند تا نقش مهمترین کانون اجتماعی و مدنی شدن فرد را سست کنند! 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در توضیح نقش رسانه در این موضوع گفت: یکی از راهکارهایی که در داشتن خانواده سالم کمک خواهد کرد این است که میان اعضا ارتباط و علاقه زیادی ایجاد کنید و برای این کار باید سعی کنید برای آن‌ها اهداف و خاطرات مشترک در نظر بگیرید. برنامه‌هایی برای اوقات فراغت مانند سفر، تماشای فیلم یا حتی درست کردن غذا در نظر بگیرید و از این طریق همه اعضای خانواده را کنار یکدیگر جمع کنید. احیای همه مواردی که ذکر شد از طریق تزریق رسانه‌ای به مردم امکان‌پذیر است. 

وی تصریح کرد: مثلاً برنامه تلویزیونی فامیل بازی که با محوریت خانواده و جمعیت از شبکه افق سیما پخش می‌شود، یکی از مصداق‌های ترویج موارد بالا در رسانه است؛ «فامیل بازی»  مسابقه‌ای با محوریت خانواده است که با یادآوری نقش و جایگاه پدربزرگ و مادربزرگ در خانواده ایرانی، راهکارهایی برای پیوند نسل سوم خانواده با نسل اول را به مخاطبان خود معرفی کرده و ابعاد سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در تعامل‌های خانواده اصیل ایرانی به شیوه‌های طنز و شورانگیز مطرح کند. این مسابقه که با محوریت خانواده و بحث جمعیت طراحی شده به‌صورت گروهی اجرا می‌شود و در هر قسمت، اعضای سه نسل از یک خانواده صمیمی در چالش‌هایی سرگم‌کننده و جذاب به رقابت درون خانوادگی می پردازد.

وی در پایان اظهار داشت:  پخش برنامه هایی نظیر این مسابقه به نوعی هم تولید یک اثر ایرانی اسلامی فاخر است؛ هم نقشی پر اهمیت و روان را در انتقال مفهوم ارزشمند خانواده به مخاطب خواهد داشت. پس تولید آثاری از این دست در رسانه ملی بدون شک به عنوان نیاز حیاتی بیش از پیش حس می شود و امیدواردیم روز به روز شاهد تولید محتوا هایی با موضوع ارزش نهاد خانواده از این تریبون رسمی رسانه ای کشور باشیم. 

انتهای پیام/