شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پلیس راهور#واکسن کرونا#تعداد#رئیس پلیس

تعداد دُز واکسن مدنظر پلیس راهور برای جریمه رانندگان؛ مبلغ جریمه تغییر کرد؟ | واکسن نزده‌ها بدون توجه به رنگبندی جریمه می‌شوند

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: کسانی که واکسن کرونا نزده‌اند، فارغ از هرگونه رنگبندی کرونایی شهرها، نمی‌توانند تردد کنند.

سردار سید تیمور حسینی

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: بیش از ۲ هفته است که آمارهای کرونا در کشور روند صعودی دارد و وزیر بهداشت نیز صراحتا اعلام کرده که وارد موج هفتم این بیماری شده‌ایم. این در حالی است که محدودیت‌های سفت و سختی کرونا در موج قبلی بازنگشته و علت آن هم درصد بالای واکسیناسیون در کشور ذکر شده است. با این حال، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که بسیاری از مبتلایان کسانی هستند که از سفر به شهرهای دیگر بازمی‌گردند و همین مسئله این احتمال را تقویت می‌کند که نبودِ محدودیت‌های تردد سخت باعث گردش بیماری کووید در کشور و انتقال آن از شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای کم‌خطرتر و آبی شود.

سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا درخصوص محدودیت‌های تردد کرونا به همشهری آنلاین اظهار کرد: آخرین ابلاغیه مبنی بر کنترل تردد براساس تزریق واکسن کروناست. 

بیشتر بخوانید: 

وی ادامه داد: براساس همین ابلاغیه، کسانی که ۲ دوز واکسن کرونا زده باشند، می‌توانند به هر نقطه از کشور تردد کنند، فارغ از رنگبندی.

سردار حسینی تاکید کرد: کسانی که واکسن نزده‌اند هم نمی‌توانند تردد کنند، فارغ از هرگونه رنگبندی کرونایی شهرها.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: این محدودیت‌های کرونایی مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست و پلیس راهور مجری این قوانین است. 

وی در پاسخ به این سوال همشهری آنلاین که آیا خود پلیس راهور برنامه‌ای برای محدودیت تردد دارد یا نه، گفت: خیر. ما به‌ هیچ عنوان نمی‌توانیم چنین کاری به دلخواه خودمان انجام دهیم. ما متولی این موضوع نیستیم. متولی آن وزارت بهداشت است و باید در ستاد ملی هم درباره‌اش تصمیم‌گیری شود. 

مبلغ جریمه خودروها در محدودیت‌های کرونای

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه که آیا پلیس راهور پیشنهادی برای افزایش محدودیت‌های تردد، حداقل به شهرهای قرمز، به ستاد ملی مقابله با کرونا داده است یا نه، پاسخ منفی داد.
سردار حسینی درخصوص جریمه‌ خودروهایی که تخلف کرونایی انجام می‌دهند نیز گفت: مبلغ جریمه همان یک میلیون تومانی است که از قبل بوده و تغییر نکرده است.