احسان علیخانی در برنامه شامگاه شنبه‌، ۲۵ تیر ماه "عصر جدید" توضیحاتی درباره ساخت سری جدید و شرایط تولید ادامه برنامه اش ارائه داد.

احسان علیخانی شب گذشته، ۲۵ تیر ماه در قسمت اول ویژه برنامه فینال "عصر جدید" درباره ادامه این برنامه اعلام کرد: سه گانه "عصر جدید" ساخته شده و اگر قرار باشد فصل بعدی هم ساخته شود، خیلی باید بزرگ تر و باشکوه تر باشد. رشته ها باید متنوع تر باشند و دختر و پسر، زن و مرد همه در کنار هم باشند که حتماً به موقع این اتفاق خواهد افتاد.

مجری "عصر جدید" گفت: اعتقاد دارم این برنامه در شبکه سه سیما یک اتفاق بسیار بزرگ بود. من در جایی که خانه ام هست، دنبال قهرمان بازی خاصی نیستم. اگر شرایط مناسب باشد و بتوان کار خوب کرد، انجام می دهیم چون فکر می کنم باید برای چشم و شعور بیننده احترام قائل باشیم.

علیخانی همچنین به انتخاب موضوعات جدید در سری جدید برنامه اش اشاره و تصریح کرد: ما به جایی رسیده‌ایم که باید پذیرش رخ بدهد تا سراغ شاخه های متنوع دیگری برویم و این امری طبیعی است، کسی هم نمی تواند انکار کند؛ ضمن اینکه ملاحظات جدی وجود دارد و رشته هایی هستند که دعوت کردنشان به اینجا سخت است و جنگ و دعوا و بحث دارد.

فصل سوم از برنامه "عصر جدید" امشب یکشنبه، ۲۶ تیر ماه با معرفی برگزیدگان آرای مردمی به پایان می رسد و قهرمان این دوره معرفی خواهد شد.