شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قانون اساسی#شورای نگهبان#مجلس#رئیس مجلس

قالیباف در نطق پیش از دستور:

شورای نگهبان همواره از شرع مقدس و قانون اساسی مراقبت کرده است

شورای نگهبان همواره از شرع مقدس و قانون اساسی مراقبت کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد همواره و علیرغم همه هجمه‌های داخلی و خارجی از شرع مقدس و قانون اساسی صیانت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشاپیش فرارسیدن عیدالله الاکبر، عید پرنور و برکت غدیر را به ملت شریف ایران و تمامی محبان و شیعیان امیرالمومنین (ع) و عموم مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. واقعه غدیر خم شاخص، معیار و میزان ابدی برای تشخیص مسیر هدایت در طول زمان و راه روشنی برای مراقبت از آموزه‌های دین مبین اسلام در سایه هدایت ائمه اطهار (ع) است.

وی تصریح کرد: همچنین چهل و دومین سالروز تأسیس شورای نگهبان را گرامی می‌داریم و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشأن (ره) این نهاد انقلابی با الگو گیری از نهضت مترقی مشروطه عهده دار وظیفه مهم پاسداری از شرع مقدس و قانون اساسی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دو پایه مشروعیت بخش و در هم تنیده ای هستند که شورای نگهبان در تمام این سال‌ها توانسته است با دقت و حساسیت و علیرغم همه هجمه‌های داخلی و خارجی از آنها مراقبت کند و اجازه ندهد مسیر ریل گذاری کشور در قانونگذاری نسبت به قانون اساسی و شرع مقدس به انحراف گراییده شود. توفیقات روزافزون شورای نگهبان در عمل به وظایف قانونی و ائتلای کشور را از خداوند متعال خواستارم.

در حال تکمیل