شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#شورای نگهبان#مجلس

ویس کرمی در گفتگو با مهر:

شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان انتخابات را با دقت بررسی می‌کند

شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان انتخابات را با دقت بررسی می‌کند

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: شورای نگهبان با دقت تمام صلاحیت داوطلبان انتخابات را بررسی می‌کند و چون به دشمنان اجازه نفوذ نمی‌دهد، مورد هجمه قرار می‌گیرد.

مهرداد ویس کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جایگاه شورای نگهبان، اظهار داشت: وجود شورای نگهبان در کشور ما هم مبتنی بر تجربه تاریخی و انقلاب مشروطه و هم مبتنی بر انقلاب اسلامی است. قوانین ما باید مبتنی بر احکام الهی و قانون اساسی باشد و لازم است مفسر قانون اساسی داشته باشیم که شورای نگهبان این وظیفه را بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: طبق قانون اساسی، مجلس بدون شورای نگهبان اعتباری ندارد و شورای نگهبان علاوه بر تفسیر قانون اساسی، موظف است قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی را نیز از نظر عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی بررسی کند.

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی درباره علت هجمه‌ها به شورای نگهبان، تصریح کرد: یکسری افراد، جریان‌ها و دشمنان انقلاب نمی‌خواهند که قوانین و مقررات ما مطابق با قانون اساسی که برگرفته از شرع مقدس است، باشد و به همین دلیل علیه شورای نگهبان مطالبی را مطرح می‌کنند.

ویس کرمی ادامه داد: وظیفه دیگر شورای نگهبان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی است که شورای نگهبان با دقت تمام صلاحیت داوطلبان انتخابات را بررسی می‌کند، اجازه نفوذ به دشمنان نمی‌دهد و به همین دلیل مورد هجمه و انتقاد دشمنان و معاندان قرار می‌گیرد.

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر نهادی که بشر غیر معصوم بر سرکار است، ممکن است انتقاداتی به عملکرد آن نهاد وارد باشد، اما در مجموع عملکرد شورای نگهبان بسیار خوب بوده است و این نهاد نقش کلیدی در انقلاب اسلامی دارد.

وی اظهار داشت: هجمه‌های زیاد دشمنان علیه شورای نگهبان نشان می‌دهد که این نهاد به وظایف خود به خوبی و درستی عمل می‌کند، چرا که دشمنان معمولاً نقطه مقابل خودشان را آماج انتقادات غیرمنصفانه و حملات قرار می‌دهند و هجمه‌های آنان به شورای نگهبان بر مبنای انصاف نیست.

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر شورای نگهبان نبود یا نباشد، اصل انقلاب هم نمی‌تواند دوام پیدا کند و جایگاه شورای نگهبان بسیار کلیدی است. بزرگانی که قانون اساسی را نوشتند، به این مسئله مهم توجه داشتند و شورای نگهبان را ضامن حفظ سلامت و بقای انقلاب اسلامی قرار دادند.