شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شمشیربازی#قهرمانی جهان

شمشیربازی قهرمانی جهان| ناکامی اپه مردان از صعود به جدول ۶۴ نفره

شمشیربازی قهرمانی جهان| ناکامی اپه مردان از صعود به جدول 64 نفره

در دومین روز از مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در مصر نمایندگان کشورمان در اپه مردان از صعود به جدول ۶۴ نفره بازماندند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان از روز گذشته در مصر آغاز شد. تیم ایران در اسلحه‌های سابر زنان و مردان، اپه زنان و مردان و فلوره زنان 14 شمشیرباز خود را راهی این رقابت‌ها کرد.

این رقابت‌ها امروز در اسلحه اپه مردان پیگیری شد. در مرحله گروهی این مسابقات محمد رضایی (21ساله) برابر هنگ کنگ، آمریکا، لوکزامبورگ و کره جنوبی شکست خورد و برابر شمشیربازانی از سوئد و اسلواکی به پیروزی رسید. وی در جدول 128 نفره برابر نماینده هندوستان 15 بر 10 به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد. وی در جدول 96  مفره مقابل نماینده آلمان با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و از صعود به جدول 64 نفره اصلی باز ماند.

محمد رحیمی برابر نمایندگان اوکراین، جمهوری آذربایجان، هند، کویت و سوئیس به برتری رسید و برابر نماینده برزیل شکست خورد. وی در جدول 128 نفره برابر نماینده شیلی با نتیجه 9 بر 8 شکست خورد و حضور در ادامه مسابقات باز ماند.

محمد رضایی طادی (41ساله) برابر تمام رقبای خود از مصر، شیلی، اسپانیا، عراق، بلژیک و آلمان شکست خورد و از صعود باز ماند.

*صعود دخترایرانی به جدول اصلی اپه قهرمانی جهان برای نخستین بار

در مرحله گروهی اپه زنان که روز گذشته برگزار شد، ایران دو‌نماینده داشت. مهسا پوررحمتی با شمشیربازانی از پرتغال، امارات، ژاپن، هند و فرانسه به رقابت کرد که در پایان برابر نماینده پرتغال و امارات به پیروزی رسید و با 2 پیروزی و سه شکست راهی مرحله حذفی شد.

اعظم بختی نیز در مرحله مقدماتی نمایندگان بلژیک، سوریه و برزیل را شکست داد و برابر شمشیربازانی از رومانی، پرو و مجارستان مغلوب شد. به این ترتیب هر دو نماینده کشورمان راهی جدول 128 نفره شدند. در این مرحله بختی و پوررحمتی باید با هم رو‌به‌رو شدند که این دیدار با برتری بختی و حذف پوررحمتی به پایان رسید.

 بختی در ادامه با نتیجه 15 بر 14 نماینده کانادا که در این مسابقات در رده پنجم قرار داشت را شکست داد و راهی جدول 64 نفره اصلی شد. این برای نخستین بار در تاریخ اسلحه اپه بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که نماینده ایران در مسابقات قهرمانی جهان راهی جدول اصلی می‌شود.

رقابت‌ها در جدول حذفی روز دوشنبه پیگیری می‌شود.

*نتایج سابریست‌ها در روز نخست/ حذف غیرمنتظره زاهدی

این رقابت‌ها در روز نخست در اسلحه سابر مردان و اپه زنان آغاز شد. در اسلحه سابر مردان با توجه به جایگاه علی پاکدامن در رده دوازدهم رنکینگ جهانی وی در مرحله مقدماتی استراحت داشت.

در مرحله گروهی این مسابقات محمد رهبری نمایندگان مصر، گرجستان، ، عراق، کلمبیا و کنگو را شکست داد و مغلوب نماینده شیلی شد.

محمد فتوحی شمشیربازان آرژانتین، ، عربستان، سنگاپور و نپال را از پیش رو برداشت و برابر نمایندگان ترکیه و هنگ‌کنگ شکست خورد.

نیما زاهدی برابر بازیکنانی از کویت، کلمبیا، عراق، رومانی و مجارستان به پیروزی رسید و‌برابر نماینده اوگاندا مغلوب شد.

هر سه نماینده کشورمان در جدول 128 نفره استراحت داشتند. در ادامه رهبری 15 بر 7 نماینده عربستان را شکست داد و فتوحی با همین نتیجه شمشیرباز ویتنام را از پیش رو برداشت و هر دو راهی جدول اصلی 64 نفره شدند.

نیما زاهدی در این مرحله 15 بر 11 نتیجه را به نماینده کویت واگذار کرد و از راه‌یابی به جدول اصلی باز ماند‌. وی در رده شصت و‌پنجم این مسابقات ایستاد.

مسابقات در بخش انفرادی اسلحه سابر در جدول اصلی روز دوشنبه پیگیری خواهد شد و علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری سه نماینده ایران در این مرحله خواهند بود.

*حذف دختران در فلوره بدون پیروزی

در مرحله گروهی فلوره زنان زهرا کارگر شریف آبادی با آلمان، اوکراین، مصر، مکزیک، اکوادور و لهستان هم‌گروه بود که نماینده کشورمان برابر تمام رقبای خود شکست خورد.

هانیه خوش‌خواهی نیز برابر نمایندگان کره‌جنوبی، هنگ کنگ، مصر، مکزیک، استرالیا و پرتغال شکست خورد و بدون کسب پیروزی از صعود باز ماند.

انتهای پیام/