شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتوبوس#وزارت کشور#اهواز

توضیح مقام وزارت کشور درباره فیلم راهزنی از مسافران اتوبوس اهواز

کدخبر: 508647
اقتصادنیوز: بنابر اعلام رئیس مرکز فوریت‌های امنیتی وزارت کشور، فیلم منتشر شده در فضای مجازی از یک راهزنی مسلحانه از مسافران اتوبوس مسیر اهواز مربوط به گذشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رئیس مرکز فوریت‌های امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی از یک راهزنی مسلحانه از مسافران اتوبوس مسیر اهواز، مربوط به گذشته است و سارقان آن دستگیر شده‌اند.

صیدال فعال روز شنبه اظهار کرد: در ساعات نخستین بامداد امروز ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ کلیپی با ادعای راهزنی جدید از اتوبوس مسیر مسجدسلیمان به اهواز یا مسیرهای دیگری در فضای مجازی و برخی سایت‌های خبری منتشر شد که در بررسی‌ها مشخص شد این کلیپ در ارتباط با راهزنی مسلحانه، مربوط به ماه گذشته و متعلق به محل دیگری بوده است.

وی افزود: اصل  موضوع سرقت مسلحانه مربوط به خرداد ۱۴۰۱، از اتوبوس مسافربری بوده که خوشبختانه با تلاش ماموران فراجا، اعضای باند اصلی با هویت‌های معلوم، شناسایی و دستگیر و پس از اعتراف به جرمشان، سلاح ها و ابزار مورد استفاده کشف و ضبط شد. 

رئیس مرکز فوریت‌های امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور ادامه داد چنین اخبار کذبی توسط ناآگاهان و بعضا در  راستای تشویش اذهان عمومی و خدشه دار ساختن امنیت روانی جامعه تولید یا بازنشر می شود.

فعال یادآور شد: البته شهروندان فهیم ایران اسلامی، با درک بالای خود قدرت تشخیص و تحلیل پدیده ها را دارند و همواره  دوشادوش خدمتگزاران و مدافعان خدوم نیروی انتظامی، در راستای اعتلا و ارتقای امنیت کشور در صحنه هستند.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی کشور حافظ امنیت شهروندان و در تلاش برای حفظ نظم و آرامش در جامعه هستند و با هرگونه ناامنی و سلب آرامش شهروندان به شدت برخورد می‌کنند.