شهر خبر

وزارت خارجه یمن:

آمریکا به طور مستقیم مسئول درد و رنج ملت یمن است

آمریکا به طور مستقیم مسئول درد و رنج ملت یمن است

وزارت خارجه یمن با تاکید بر اینکه آمریکا به طور مستقیم مسئول درد و رنج ملت یمن است، عنوان کرد: سفر بایدن به منطقه در چارچوب پروژه واشنگتن صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای سفر» «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به منطقه را در چارچوب پروژه آمریکا در منطقه ارزیابی کرد و نسبت به تداوم تجاوز و محاصره علیه ملت یمن هشدار داد.

وزارت خارجه تاکید کرد: سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه در چارچوب پروژه واشنگتن در منطقه صورت می‌گیرد که هدف از آن ایجاد نظم منطقه‌ای مبتنی بر تبعیت از رژیم صهیونیستی است.

در این بیانیه آمده است: محور پروژه آمریکا ایجاد ناامنی، بی ثباتی و جنگ در میان امت اسلامی و معرفی مخالفان این پروژه به عنوان دشمن و جایگزین رژیم صهیونیستی و گسترش عادی سازی روابط با این رژیم است.

وزارت خارجه یمن با تاکید بر اینکه آمریکا به طور مستقیم مسئول درد و رنج ملت یمن است، افزود: بایدن تلاش می‌کند با هدف تجارت و باج گیری از عربستان، خود را طرفدار صلح نشان دهد.

بیانیه مذکور یادآور شد: سیاست بایدن برای همه آشکار شده است و نمی‌توان کسی را فریب داد، زیرا تمام دنیا به خوبی می‌داند که تجاوز به یمن در همه زمینه‌ها اعم از رسانه، تسلیحات و اطلاعات، یک تجاوز و جنگ وحشیانه آمریکایی است.

وزارت خارجه یمن ادامه داد: اقدامات وحشیانه ائتلاف متجاوز و اقدامات جنایتکارانه این ائتلاف از جمله محاصره، گرسنگی دادن به ملت یمن، کشتار و ویرانی گسترده آشکارا نشان می‌دهد که این یک جنگ کاملاً آمریکایی است.

در این بیانیه آمده است: اظهارات بایدن در مورد ارزش‌ها و حقوق بشر، ممکن است باعث تحریک احساسات برخی در یمن شود ولی این اظهارات هرگز تبدیل به اصلاحات عملی در سیاست‌های متجاوزانه آمریکا نمی‌شود.

وزارت خارجه یمن با بیان اینکه دولت آمریکا اعتبار خود را از دست داده است و دیگر نمی‌تواند اطلاعات نادرست علیه ملت یمن و امت اسلام نشر دهد، بر محکومیت هر گونه سفر یا فعالیت مقامات آمریکایی که منجر به تضییع حقوق ملت‌ها و در رأس آنها مسئله و ملت فلسطین شود، تاکید کرد.

وزارت خارجه یمن به ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی در مورد ادامه تجاوزات و محاصره مردم یمن هشدار داد و خواستار توقف اقدامات متجاوزانه آمریکا و متحدانش شد.