کلاهبرداری با شگرد اجاره خانه مبله و ویلا ارزان در جزیره / پلیس شیراز فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ "حشمت سلیمانی" بیان کرد: مردی جوان با ارائه مرجوعه قضائى به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى در سایبت‌های آگهی ‌محور پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی عنوان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی محور یک آگهی تحت عنوان "اجاره خانه مبله و ویلا در یکی از جزایر جنوبی کشور" برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ 33 میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه از من درخواست و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی نبود.

این مقام سایبری گفت: با توجه به حساسیت موضوع،ْ کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و پس از چند هفته با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد مورد نظر را شناسایی و وی رادر یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه متهم تاکنون از 10 نفر مبلغ 2 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان بیعانه می‌‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

وی خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس 096380 با کارشناسان در‌ میان بگذارند.