شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#تهران بزرگ

اجرای طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در تهران | خودروهای متخلف حداکثر چند ساعت توقیف می‌شوند؟

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف ساعتی خودروهای متخلف در محل تخلف خبرداد.

توقیف خودرو توقیف ساعتی

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ محمد رازقی درباره اجرای طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در پایتخت گفت:‌ یکی از وظایف پلیس برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی است و در همین راستا نیز برابر قوانین و مقررات با تخلفات مرتکب شده از سوی این افراد برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسته به نوع تخلف، مجازاتی نیز برای متخلفان اعمال خواهد شد، گفت: برخی جرائم رانندگی با جریمه، برخی دیگر از جرائم مانند دستکاری در ارقام پلاک با جریمه و معرفی به مقام قضایی و برخی دیگر نیز با جریمه و توقیف همراه خواهد بود.

رازقی با بیان اینکه توقیف وسایل نقلیه متخلف به دو شکل توقیف موقت در محل و انتقال به پارکینگ انجام خواهد شد، گفـت: در همین راستا نیز طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در تهران به اجرا درآمده است. در این طرح خوردوها به شکل ساعتی به مدت دو تا پنج ساعت در محل توقیف می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه توقیف برخی از خودروها ممکن است تا ۱۲ ساعت نیز طول بکشد، گفت:‌ یکی از موارد اثرگذار بر مدت توقیف نوع تخلفی است که انجام می‌شود. راننده خودروی متخلف در طول این مدت اجازه حرکت دادن خودرو را نداشته و بعد از زمان مشخص شده راننده می‌تواند خودروی خود را تحویل بگیرد.

وی با بیان اینکه تخلفات حادثه‌ساز یکی از مواردی است که منجر به توقیف ساعتی خودروها می‌شود، گفـت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بیشتر در بزرگراه‌ها صورت می‌گیرد و برخورد با این تخلفات با خودروهایی است که مرتکب تخلف سرعت و سبقت می‌شوند. بخش دیگری از برخورد با تخلفات خودرو، در محل هایی است که تردد خودرو در آن غیرمجاز است.

رازقی با بیان اینکه در محل توقف خودروهای متخلف بنری بر روی این خودرو نصب می‌شود تا برای دیگر رانندگان نیز عبرت آموز باشد، گفت:‌ همچنین برای جلوگیری از اخلال در ترافیک این خودروها در محل مناسب و حاشیه امن راه توقیف می‌شوند. 

به گفته معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه رانندگان این خودروها نیز انجام شده و توقیف ساعتی به معنای عدم جریمه این رانندگان متخلف نیست.