شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه#امام جمعه

امام جمعه‌ای که تابلوی «ورود بدحجاب به دفتر امام جمعه ممنوع» را برداشت+ عکس

امام جمعه‌ای که تابلوی «ورود بدحجاب به دفتر امام جمعه ممنوع» را برداشت+ عکس

حجت الاسلام والمسلمین بشارت گفت: در روز اول کاری خود، تابلوی «ورود بی حجاب و بدحجاب ممنوع» را از دفتر امام جمعه برداشتم و ما در این دفتر، پذیرای همه بوده و به مشکلات تمام مردم رسیدگی می کنیم و پس از شنیدن صحبت ها و انجام کار، توصیه های اخلاقی برای آنان داریم و نکات شرعی را گوشزد می کنیم.

به گزارش بهداشت نیوز، حجت الاسلام والمسلمین بشارت در جلسه طلاب و فضلای فیروزآبادی مقیم قم که در ساختمان طلاب و فضلای استان فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام عید غدیر، اظهار داشت: امام رضا علیه السلام در روایتی فرمودند: «إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ زُفَّتْ أَرْبَعَةُ أَیَّامٍ إِلَی اللَّهِ کَمَا تُزَفُّ الْعَرُوسُ إِلَی خِدْرِهَا قِیلَ مَا هَذِهِ الْأَیَّامُ قَالَ یَوْمُ الْأَضْحَی وَ یَوْمُ الْفِطْرِ وَ یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ یَوْمُ الْغَدِیرِ وَ إِنَّ یَوْمَ الْغَدِیرِ بَیْنَ الْأَضْحَی وَ الْفِطْرِ وَ الْجُمُعَةِ کَالْقَمَرِ بَیْنَ الْکَوَاکِبِ وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی نَجَا فِیهِ إِبْرَاهِیمُ الْخَلِیلُ مِنَ النَّارِ فَصَامَهُ شُکْراً لِلَّهِ / هنگامی که روز قیامت برپا شود، چهار روز را زینت می‎دهند همانطور که عروس را برای حجله آرایش می‎کنند، گفته شد: این چهار روز کدام ایام هستند؟ روز عید قربان، روز فطر، روز جمعه و روز غدیر، اما روز غدیر در بین قربان و فطر و روز جمعه مانند ماه در بین ستارگان است و آن همان روزیست که ابراهیم (ع) از آتش نجات پیدا کرد و برای شکرگزاری آن روز را روزه گرفت».

وی در ادامه به داستانی از أمیرالمؤمنین علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: در روایتی اینگونه آمده است: «جَاءَ رَجُلٌ إِلَی أَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ یَا أَمِیرَ اَلْمُؤْمِنِینَ أَوْصِنِی بِوَجْهٍ مِنْ وُجُوهِ اَلْبِرِّ أَنْجُو بِهِ قَالَ أَمِیرُ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ أَیُّهَا اَلسَّائِلُ اِسْتَمِعْ ثُمَّ اِسْتَفْهِمْ ثُمَّ اِسْتَیْقِنْ ثُمَّ اِسْتَعْمِلْ/ مردی نزد امیر المؤمنین(علیه السّلام) آمد و گفت: ای امیرالمؤمنین(علیه السّلام)! به من سفارشی کن در بارۀ یک راه خیری که بدان نجات یابم. امیر المؤمنین(علیه السّلام) فرمود: ای سائل! «خوب گوش کن» و سپس «بفهم» و سپس «یقین کن» و سپس «به کار بند».

امام جمعه فیروزآباد یادآور شد: مطابق با این فرمایش حضرت امیر علیه السلام، یکی از کارهایی که در شهرستان فیروزآباد انجام می دهیم، شنیدن حرف مردم است و گاهی این سخنان به سمت سخنان تند هم می رود؛ اما وظیفه ما شنیدن است و در حد توان هم به حل مشکلات بازگوشده می پردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین بشارت در ادامه به یکی از وظایف طلاب و فضلا اشاره کرد و گفت: امروز زمینه های مناسبی برای هجرت طلاب به شهرستان ها وجود دارد و باید مطابق با آیه ۱۲۲ سوره توبه که به آیه نفر معروف است، این آیه را شنیده و به «استمع» که در روایت أمیرالمومنین (ع) بیان شده، جامه عمل بپوشانیم.

وی ابراز داشت: امروز برخی از روستاهای شهرستان دارای خانه عالم بوده و درخواست روحانی دارند که نیازمند همت و هجرت طلاب و فضلاست.

امام جمعه فیروزآباد خاطرنشان ساخت: نه تنها زمینه هجرت به شهرستان فراهم است، بلکه در برخی از شهرستان ها نیز نیازمند امام جمعه هستیم؛ امروز هجرت طلاب از قم به شهرستان ها می تواند از مشکلات موجود فرهنگی در کشور بکاهد و وضعیت فعلی بهبود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین بشارت بیان داشت: در حال حاضر، آرامش، اتحاد و وحدت بین حوزه مردم و مسئولین در شهرستان فیروزآباد برقرار است و نشست های مختلفی را با اقشار گوناگون داشته ایم.

وی اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فیروزآباد فعال است و حداقل امر به معروف، تذکر لسانی است که متأسفانه در جامعه کم رنگ شده و باید پررنگ شود.

امام جمعه فیروزآباد ابراز داشت: سرکشی از وضعیت عفاف و حجاب در اداره جات شهرستان در دستور کار ماست و خوشبختانه در سرکشی بدون اطلاع قبلی که از دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان داشتیم، شاهد وضعیت بسیار مناسب عفاف و حجاب بانوان کارمند در این دو اداره بوده ایم که در خطبه های نمازجمعه نیز از مسئولان این دو اداره تقدیر و تشکر شد.

حجت الاسلام والمسلمین بشارت خاطرنشان ساخت: در روز اول کاری خود، تابلوی «ورود بی حجاب و بدحجاب ممنوع» را از دفتر امام جمعه برداشتم و ما در این دفتر، پذیرای همه بوده و به مشکلات تمام مردم رسیدگی می کنیم و پس از شنیدن صحبت ها و انجام کار، توصیه های اخلاقی برای آنان داریم و نکات شرعی را گوشزد می کنیم.

امام جمعه فیروزآباد در پایان گفت: آمادگی دریافت انتقادات، نظرات، پیشنهادات، طرح ها و برنامه های شما عزیزان را داریم تا ان شاءالله بتوانیم از این نظرات بهره مند شویم.

همچنین در ابتدای این جلسه، برخی از طلاب و فضلا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که از جمله آن: «تقویت امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان»، «ساخت خانه های عالم در روستاها»، «تقویت تبلیغ در سطح شهرستان و توسعه زیرساخت های ترویج دین»، «فعالیت تشکیلاتی دفتر امام جمعه»، «تقویت فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان»، «تقویت تبلیغات محیطی در سطح شهرستان در مناسبت های مذهبی» و ... بوده است.