شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اپل

اپل گوشی با دوربین پریسکوپی تولید می‌کند؟

گوشی

اپل احتمالا یکی از نخستین اسمارت‌فون‌های مدرن با لنز تله‌فوتو را تولید نموده است؛ اما این شرکت جزو آخرین تولیدکنندگانی است که از دوربین پریسکوپی در هندست‌های خود استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل برخی ادعاهای پیشین در رابطه با دوربین پریسکوپی گوشی‌های آی‌فون را اصلاح نموده و اعلام کرده که این مشخصه در سال آینده عرضه خواهد شد؛ اما تنها برای مدل آی‌فون‌ ۱۵ پرو مکس قابل دسترس خواهد بود. به عبارت دیگر مدل کوچک‌تر آی‌فون ۱۵ پرو کماکان از یک لنز تله کلاسیک بهره خواهد برد.


آقای کو مدعی شده که دوربین پریسکوپی دارای قابلیت بزرگنمایی ۶ برابری، سنسور ۱/۳ اینچی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی و قابلیت تثبیت‌کنندگی مبتنی بر جابه‌جایی حسگر خواهد بود. شایعات پیشین ادعا کردند که این دوربین از قابلیت بزرگنمایی ۵ برابری پشتیبانی می‌کند. با این‌حال میزان دقیق بزرگنمایی دوربین احتمالا در مقطع کنونی مشخص نشده است؛ چرا که تا موعد رونمایی از سری آی‌فون‌ ۱۵ اپل بیش از یک سال دیگر زمان باقی مانده است. مدل‌های دوگانه سری آی‌فون‌ ۱۳ پرو از لنزهایی با بزرگنمایی ۳ برابری استفاده می‌کنند. بنابراین استفاده از لنز پریسکوپی با بزرگنمایی ۶ برابری با معنای ارتقاء ۲ برابری آی‌فون ۱۵ پرو مکس در زمینه قابلیت زوم خواهد بود.

استفاده از بهترین سخت‌افزار دوربین در بزرگ‌ترین مدل آی‌فون‌ اقدامی بی‌سابقه محسوب نمی‌شود؛ چرا که در گذشته نیز آی‌فون‌ ۱۲ پرو مکس به‌عنوان تنها عضو خانواده از لنز با بزرگنمایی ۲.۵ برابری و حسگر بزرگ‌تر در دوربین اصلی استفاده کرد.

ماژول‌های پریسکوپی به‌دلیل ماهیت خود نسبت به یک لنز تله‌فوتو معمولی فضای بیش‌تری را اشغال می‌کنند. از طرفی مدل کوچک‌تر سری آی‌فون پرو از اندازه چندان بزرگی برخوردار نیست و بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست مجهز به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی خواهد بود. هیچ هندست اندرویدی در کلاس اندازه‌ای مشابه از لنز پریسکوپی استفاده نمی‌کند (اگرچه تعداد کل دستگاه‌های اندرویدی مجهز به ماژول پریسکوپی نیز چندان زیاد نیست). بنابراین کمپانی‌های تولیدکننده به‌طور طبیعی تمایل دارند تا از دوربین پریسکوپی در بهترین و بزرگ‌ترین اسمارت‌فون‌های خود استفاده کنند.


گوشی‌های آی‌فون‌ ۱۳ پرو و آی‌فون ۱۳ پرو مکس از یک لنز تله‌فوتو ۷۷ میلی‌متری با قابلیت بزرگنمایی ۳ برابری و لنز اصلی ۲۶ میلی‌متری استفاده می‌کنند.

با این‌حال مینگ چی‌کو پیش‌بینی‌ می‌کند که اپل این‌کار را انجام داده و هر ۲ مدل سری آی‌فون‌ ۱۶ پرو در سال ۲۰۲۴ مجهز به ماژول پریسکوپی خواهند بود. بر اساس اسناد مربوط به پتنت‌های ثبت شده توسط اپل، غول کوپرتینویی روی توسعه یک طرح غیرعادی با ۲ منشور کار می‌کند.

سری آی‌فون‌ ۱۴ در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. تنها مدل‌های پرو سری آی‌فون ۱۴ از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد؛ در حالی‌که مدل‌های غیر پرو کماکان مجهز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود. دوربین جلویی هندست‌های آینده اپل نیز ارتقاء یافته و از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار خواهند بود.

منبع:آی تی رسان