شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رادیو#فرهنگ

روایتی از زندگی بزرگان با «داستان‌های کوتاه از بزرگان ایران» در «کتاب هفته» رادیو فرهنگ

روایتی از زندگی بزرگان با «داستان‌های کوتاه از بزرگان ایران» در «کتاب هفته» رادیو فرهنگ

شنوندگان رادیو فرهنگ از شنبه ۲۵ تیرماه به مدت یک‌هفته به شنیدن کتاب «داستان‌های کوتاه از بزرگان ایران» دعوت هستند .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در برنامه «کتاب هفته» رادیو فرهنگ این هفته از شنبه ۲۵ تا پنجشنبه ۳۰ تیرماه  «داستان‌های کوتاه از بزرگان ایران» که به زندگی بزرگان معاصر اختصاص دارد روایت  می شود.

«کتاب هفته»عنوان برنامه ای تولیدی از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هرشب ساعت ۲۳:۳۰ پخش میشود. 

در این برنامه از امشب «علیرضا تابان» بخش هایی از کتاب «داستان‌های کوتاه از بزرگان ایران»اثری از چندین نویسنده  که در انتشارات قدیانی چاپ شده است برای شنوندگان می خواند.

این کتاب «معرفی پنج نفر از بزرگان حوزه تاریخ اسلام در قالب ۲۵ داستان کوتاه است.

پنج بزرگ به نام های سید جعفر شهیدی، محمد تقی جعفری، عباس زریاب خویی، مرتضی عسکری و عبدالمحمد آیتی که در سال های اخیر از میان ما رفته اند و هر کدامشان، زندگی عجیبی داشته اند، با سختی های روزگار جنگیده اند و آثاری ماندگار ساخته اند.

خط اصلی این داستان‌های کوتاه بر مبنای یک اتفاق واقعی‌ست که منبع هر اتفاق، در انتهای هر داستان، آمده اما فضا و جزئیات هر قصه با خیال و فضاسازی ذهنی نویسنده گسترش یافته است. حسن این داستان‌های کوتاه در این است که چون زمان و مکان‌شان به دورهٔ معاصر مربوط می‌شود، فضای قصه برای خواننده، ملموس‌تر می‌شود.

برنامه « کتاب هفته» را به تهیه کنندگی «زهرا نصراللهی » از رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و‌موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز دنبال کنید.

انتهای پیام