شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ملی‌پوش

آقایی: با خداحافظی رسمی بدمینتون را کنار خواهم گذاشت

آقایی: با خداحافظی رسمی بدمینتون را کنار خواهم گذاشت

تهران- ایرنا- بانوی ملی‌پوش بدمینتون کشورمان با رد شایعه خداخافظی‌اش گفت: اگر تصمیم به ادامه ندادن ورزش حرفه‌ای داشته باشم، رسما خداحافظی می‌کنم. 

به گزارش روز شنبه ایرنا، ثریا آقایی درباره وضعیت آسیب‌دیدگی‌ خود، اظهار داشت: بعد از انتخابی المپیک در لیگ برتر حضور پیدا کردم و توانستم برای چند سال و دومین سال پیاپی با پیراهن تیم تبریز قهرمان شوم. بعد از المپیک به دلیل آسیب‌دیدگی با نظر مربی و نایب‌رئیس بانوان فدراسیون تصمیم گرفتم مدتی از نظر ذهنی و بدنی ریکاوری شوم؛ باتوجه به این‌که آسیب دیده بودم و به طور کامل درمان نکرده بودم، در مسابقات فجر بازی نکردم و در حال حاضر تمریناتم را دنبال می‌کنم و در کنار آن کار مربیگری را نیز ادامه می‌دهم.

ملی‌پوش بدمینتون کشورمان درباره شایعه خداحافظی‌ وی از دنیای حرفه‌ای، عنوان کرد: اگر بحث خداحافظی باشد رسمی آن را اعلام می‌کنم. در مسابقات انتخابی آسیایی شرکت نکردم چون نمی‌خواهم فقط حضور صرف باشد. دوست دارم اگر بازی می‌کنم نتیجه بگیرم. باتوجه به لغو مسابقات بین‌المللی به خاطر کرونا، برنامه مسابقات کمرنگ شد. تمریناتم را ادامه می‌دهم اما در این مدت آن را کمتر کردم و این دلیلی بر این شد که همه فکر کنند خداحافظی کرده‌ام اما خداحافظی نکرده‌ام و تمریناتم را دارم. هنوز تصمیم نگرفته‌ام در چه مسابقاتی بازی کنم و چیزی معلوم نیست. 

آقایی درباره اینکه آیا تمایل به ادامه ورزش قهرمانی دارد یا خیر، گفت: بدمینتون به تمام فاکتورهای آمادگی نیاز دارد و اگر بتوانم به آن آمادگی جسمانی قبل برگردم، دوست دارم بازی کنم. در حال حاضر رویای بعدی‌ام این است ثریاهای بیشتری بسازم و با بچه‌های کوچک کار کنم و تجربیاتم را در اختیار آنها قرار دهم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا برای مربیگری دوره و آموزش دیده؟» تصریح کرد: دوره‌های مربیگری را طی کردم. ۳ هفته قبل از سوی آسیا برای مربیگری سطح یک دعوت و قبول شدم.

آقایی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا می‌توان به حضور وی در المپیک ۲۰۲۴ امیدوار بود یا خیر نیز یادآور شد: حضور در المپیک واقعا کار سختی است به خصوص در رشته بدمینتون. نمی‌توان گفت غیرممکن است اما نیاز به انگیزه و آمادگی از همه لحاظ دارد. کسب سهمیه کار دشواری است اما اگر از نظر جسمی، روحی و انگیزشی با برنامه‌ریزی فدراسیون به آن سطحی که می‌خواهم برسم، برای المپیک پاریس تلاش می‌کنم. برای بازی‌های آسیایی در انتخابی شرکت نکردم و چون مسابقات به تعویق افتاد برنامه‌ای نداشتم. تمریناتم را ادامه دادم تا ببینیم شرایط به چه صورت می‌شود و هنوز معلوم نیست بتوانم در انتخابی شرکت کنم.