شهر خبر

طلسم‌شکنی آبی‌ها با خرید دو ستاره | جذب یک مدافع در اولویت قرار گرفت

باشگاه لندنی با خرید دو بازیکن فعالیتش در بازار نقل‌وانتقالات را شروع کرد.

استرلینگ

به گزارش همشهری‌آنلاین، چلسی هم طلسم خریدنکردن در تابستان را شکست. کالیدو کولیبالی و رحیم استرلینگ نخستین خریدهای این باشگاه زیرنظر مالکان جدید آمریکایی هستند. رحیم استرلینگ، وینگر ۲۷‌ساله منچسترسیتی با قراردادی ۵‌ساله به ارزش ۴۷.۵‌میلیون پوند به چلسی پیوست. به این ترتیب، استرلینگ به نخستین خرید آبی‌ها در تابستان۲۰۲۲ تبدیل شد. رحیم استرلینگ سال۲۰۱۵ از لیورپول به منچسترسیتی پیوست و از آن زمان، بیش از هر بازیکن لیگ برتری دیگری در ترکیب تیم برنده حضور داشت؛ ۳۳۹‌بازی، ۱۳۱‌گل، ۹۵پاس‌گل، ۴‌عنوان قهرمانی لیگ برتر، یک‌قهرمانی جام حذفی و ۵‌قهرمانی جام اتحادیه. او حالا در هر سه تیم اول انگلیس یعنی لیورپول، منچسترسیتی و چلسی عضویت داشته است.
کالیدو کولیبالی هم در ۳۱ سالگی و در فاصله یک‌سال مانده تا پایان قراردادش با ناپولی از این باشگاه ایتالیایی جدا شد و به چلسی پیوست تا جای خالی رودیگر را پر کند. او در تست‌های پزشکی هم قبول شد. ارزش انتقال مدافع ۳۱‌ساله از ناپولی به چلسی، ۴۰‌میلیون یورو و دستمزد سالی ۱۰‌میلیون یورو (خالص) است.

توماس توخل که رافینیا را در رقابت با بارسلونا از دست داده، ممکن است باز هم مهاجم بخرد اما خودش گفته اولویتش خرید مدافع است، چون بازیکنان زیادی در این پست از دست داده. منچسترسیتی با فروش نتان آکه مخالفت کرده چون پیشنهاد چلسی چشمگیر نبوده. فعلا رحیم استرلینگ از منچسترسیتی‌ و کولیبالی از ناپولی به‌طور قطعی خریداری شده‌اند. خریدهای احتمالی؛ کیمپمبه از پاری‌سن‌ژرمن. خروجی‌های قطعی؛ آنتونیو رودیگر به رئال‌مادرید، آندرس کریستنسن به بارسلونا، روملو لوکاکو به اینتر (قرضی)، دنی درینک‌واتر. خروجی‌های احتمالی؛ مارکوس آلونسو (بارسلونا)، حکیم زیاش (میلان)، چارلی موسوندا.