شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#معاون وزیر

وبلاگ مشرق

آنچه از آسیب اقتصادی دولت روحانی در امان ماند! / دغدغه‌های معاون وزیر اطلاعات برای فضای مجازی

نبوی و تاجزاده

برخی از اصلاح‌طلبان این روزها در حالی بر طبل "نقادی مصطفی و اصلاح‌گری بهزاد" می‌کوبند که گویا فراموش کرده‌اند مردم نتیجه آن نقادی و اصلاح‌گری را در کف خیابان‌ها دیده‌اند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

نقادی مصطفی و اصلاح‌گری بهزاد در کف خیابان‌های تهران!

آنچه از آسیب اقتصادی دولت روحانی در امان ماند! / دغدغه‌های معاون وزیر اطلاعات برای فضای مجازی

حمیدرضا جلایی‌پور، فعال چپ و از استادان اصلاح‌طلب اخیراً در یک تخاطب رسانه‌ای پیرامون دستگیری مصطفی تاجزاده و بیانیه بهزاد نبوی در اعتراض به این اقدام؛ شرکت کرد.

به گزارش جماران، جلایی‌پور در این تخاطب سیاسی ضمن ارائه یک تصویر سیاه از کارنامه ۴۳ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، جملاتی مثل "شاید ایران قمر روسیه و چین شود" و " آیا اسلامی که رهبران انقلاب در سال ۵۷ از آن دم می‌زدند و گروه بزرگی از شهروندان ایران دلبسته‌اش بودند همین اسلام انحصارگرا، متصلب و ناسازگار با مردمسالاری است" را به کار برده است.

جلایی‌پور در بخش پایانی یادداشت خود نیز تأکید می‌کند: اگر امیدی به بازگشت مسیر کشور به سمت آن آرمان‌ها باشد هم با نقادی امثال مصطفی تاج‌زاده و اصلاح‌گری امثال بهزاد نبوی است! [۱]

*از سیاه‌نمایی که این روزها به ژن غالب اصلاح‌طلبان بدل شده بگذریم!

چه اگر این تار نمایی‌ها و کدر سازی‌ها درست بود، ‌ نظام جمهوری اسلامی با یک تکانه ساده تحریم یا فتنه یا اغتشاش خیابانی از بین رفته بود و در ادامه در هیچ جنگ مستقیم و نیابتی پیروز نبود و ایضا نمی‌توانست از متحدان خود حمایت‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی داشته باشد.

در یک کلام اگر امروز شاهدیم که ایران اسلامی تنها پس از ۴۳ سال تبدیل به "هژمونی ایران" شده است در نخستین نتیجه باید بدانیم که یعنی هیچکدام از سیاه‌نمایی‌ها صحیح نبوده و نیست.

و اما امید بازگشت کشور به آرمان‌ها با نقادی تاجزاده و اصلاح‌گری آقا بهزاد!

همانطور که تصریح کردیم؛ ‌ اثباتا و از روی استدلال، هژمون اسلامی ایران، در مسیر آرمان‌های خود قرار دارد و انقلابیون خسته و چریک‌های پشیمانی که از همراهی خسته‌اند، نمی‌توانند مدعی انحراف از خط آرمان‌ها شوند.

در بحث تأکید آقای جلایی‌پور هم باید تأکید کرد که اولا کسانی که منطق ندارند و واقعیت هژمونی ایران را نمی‌بینند هرگز پرچمدار هیچ اصلاحی نخواهند بود. و بلکه پرچمدار انحراف‌اند.

ثانیا کدام عقل سلیمی است که رفتارهای تاجزاده مثل "تحریم انتخابات"، اعلام همسویی با براندازان و اشاره بدون هشدار بر تکرار وسیع‌تر و خشن‌تر آبان ۹۸ را ببیند و همچنان مدعی اصلاح‌گری او باشد؟

و ثالثا انتظار اصلاح‌گری و بدتر از آن پرچمداری اصلاح! از جانب کسانی که فتنه بزرگ سال ۸۸ و تقلا برای به خیابان کشاندن عده‌ای فریب‌خورده علیه نظام اسلامی را در سابقه اصلی خود دارند؛ ساده‌لوحی است.

***

دغدغه‌های معاون وزیر اطلاعات برای فضای مجازی

آنچه از آسیب اقتصادی دولت روحانی در امان ماند! / دغدغه‌های معاون وزیر اطلاعات برای فضای مجازی

معاون سیاسی و اجتماعی وزارت اطلاعات در آیین رونمایی از کتاب "یاران امام به روایت اسناد ساواک" که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، طی سخنانی گفته است: -آسیب‌های- فضای مجازی بلایی خانمانسوز است و به میزانی اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب بیان کردند اگر رهبر نبودند مسئولیت این بخش را به عهده می‌گرفتند بنابراین این فضا باید مدیریت شود.

او با بیان اینکه شاهد ولنگاری در فضای مجازی هستیم، تصریح می‌کند: در فضای مجازی می‌بینیم که به قرآن جسارت می‌کنند که افرادی را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردیم.

به گزارش جماران، معاون وزیر اطلاعات می‌افزاید: آسیب پذیری در حوزه دین، تشدید دین‌گریزی و کاری که داعش درباره اسلام کرد، ناکارآمد جلوه دادن دین و ترویج اندیشه سکولاریسم با هدف جدایی دین از سیاست در فضای مجازی انجام می‌شود.[۲]

*صحبت‌های این مقام بلندپایه امنیتی منطقا مخاطبانی در ۳ قوه مجریه، مقننه و قضائیه دارد.

 همچنین قضاوت درباره الزامات هشدارهای این مقام امنیتی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

آنچه از آسیب اقتصادی دولت روحانی در امان ماند!

آنچه از آسیب اقتصادی دولت روحانی در امان ماند! / دغدغه‌های معاون وزیر اطلاعات برای فضای مجازی

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اخیراً در یک میتینگ سیاسی در کرمان گفته است: برخی فراموش کرده‌اند دولت قبل چه هزینه سنگینی  بر کشور تحمیل کرده است.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید: طی روزهای آینده گزارش صحن علنی مجلس در خصوص شاخص‌های عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم ارائه می شود که کاملا علمی و کارشناسی است.

پورابراهیمی گفته است:

"به طور مثال تقریبا از ۲۰ شاخص اقتصادی حتی یک شاخص نیست که در دولت قبل آسیب ندیده باشد، تنها شاخص استقراض از کشورهای خارجی تغییری نکرده که علت آن تحریم‌ها بود که اجازه این کار را به دولت قبل نمی داد."[۳]

*"خوانش کارنامه" یک الزام اسلامی، عقلانی و تمدنی است که همواره باید در همه عرصه‌های اجرایی، سیاسی، اقتصادی و... مد نظر مردم، خواص و مسئولان باشد.

زیرا به این وسیله مسیرهای بروز ضعف شناخته و مسدود خواهد شد و در انتخاب‌های بعدی نیز هیچ گندم‌نمای جو فروشی نخواهد توانست خود را به مردم و نظام اسلامی قالب کند.

و نیز پر واضح است که خوانش و ارزیابی کارنامه‌ها مقدم بر سخنرانی یا شعار و تبلیغات است.

در بحث آسیب‌های اقتصادی دولت اعتدال، قبل از هر چیز بایستی آسیب‌های "رأی بد" را به مردم یادآوری کرد.

در گام بعد نیز اصلاح‌طلبان و آنها که آقای روحانی را تبلیغ کردند و در دامن رأی مردم گذاشتند بایستی پاسخگوی این آسیب‌ها باشند. (مثل محمدرضا خاتمی که می‌گفت ما اصلاح‌طلبان تضمین روحانی هستیم!)

بدیهی است که این انتظار عقلانی هم وجود دارد که مقامات ارشد دولت اعتدال اگر در مقابل آنچه دکتر پورابراهیمی، بعنوان یک کارشناس ارشد مسائل اقتصادی کشور مطرح کرده؛ دفاعی دارند حتما بیانش کنند تا زمینه اقتراح فراهم آید و حقیقت در مقابل چشم مردم قرار گیرد.

در پیوست آنچه پورابراهیمی درباره کارنامه اقتصادی روحانی بیان کرده البته بیان این نکته انضمامی هم ضروریست که کارنامه ضعیف و "مشکلات اقتصادی" امری مبتلی‌به در همه کشورهای جهان است.

و خوانش این کارنامه‌ها اولا به‌جای ناامیدی باید سبب عبرت‌گرفتن باشد و ثانیا مثبتات کشور نیز در کنار آنها دیده شود.

ایران اسلامی همچنان با شاخص‌های اقتصادی خوبی مثل ارائه نان، مالیات و سوخت ارزان به مردم در جهان شناخته می‌شود و همچنان مقولاتی مثل سفر یا درمان‌های پزشکی در ایران ارزان هستند و نرخ بیکاری ایران اسلامی نیز تک رقمی است.

باید این مثبتات را دقیق‌تر شناخت، از آنها دفاع کرد و در ادامه از نمرات ضعیف برخی کارنامه‌ها نیز عبرت گرفت و اجازه تکرار آنها را نداد!

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1559661

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1559637

3_ https://irna.ir/xjJYtN