شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#جمعه

هشتگ «حشدالشعبی ما، متشکریم» ترند برتر شبکه های اجتماعی عراق

هشتگ «حشدالشعبی ما، متشکریم» ترند برتر شبکه های اجتماعی عراق شد

امروز جمعه و پس از واکنش هایی به اظهارات برخی طرف ها درباره حشد الشعبی در عراق، هشتگ «#شکراحشدناالشعبی» در صدر هشتگ های روز عراق نشست و ترند برتر توییتر عراقی ها شد.

به گزارش مشرق، هشتگ های توییتر امروز عراق عمدتا مرتبط با خطبه های نماز جمعه طرفداران صدر بود به ویژه عبارتی که از زبان «محمود الجیاشی» یکی از سران جریان صدر به نیابت از سید مقتدا صدر بیان شد؛ عبارت هایی با این مضامین که « حشدالشعبی باید مجددا ساختارمند و از سیاست و تجارت به دور باشد»، «باید جلوی دست خارجی برای دخالت در حشدالشعبی را گرفت» و اینکه «حشد الشعبی منتی درباره آزادسازی اراضی (عراق) از دست داعش ندارد و اگر اهالی آن نبودند، آزاد نمی شد».

این اظهارات باعث شد که کاربران در شبکه های اجتماعی، چند هشتگ را داغ کنند.

هشتگ «حشدالشعبی ما، متشکریم» ترند برتر شبکه های اجتماعی عراق شد

در میان هشتگ های بعد از «حشدالشعبی ما متشکریم»، چند هشتگ قابل توجه دیگر نیز در جایگاه های بعدی جای گرفته است از جمله: «الحشد وزنی برایش قائل نیست»، «نماز میلیونی عراقی» (اشاره به نماز جمعه طرفداران جریان صدر) و «اگر اهالی آن نبودند سقوط می کرد» (اشاره به این اظهار صدری ها که حشد الشعبی منتی بر سر عراق ندارد و اگر اهالی آن مناطق اشغال شده نبودند این سرزمین ها سقوط می کرد).

امروز نماز جمعه بغداد به دعوت سید «مقتدا صدر» و به امامت شیخ محمود الجیاشی در حالی برگزار شد که خطبه نماز جمعه توسط صدر نوشته و توسط امام جمعه قرائت شد.

از روز گذشته (پنجشنبه) کاروان خودروهای هواداران مقتدا صدر در حالی عمدتا از استان های جنوبی برای شرکت در نماز جمعه امروز، به سمت بغداد حرکت کردند که صدر این نماز را «وحدت بخش» خواند و عده ای از ناظران در عراق نیز آن را عرض اندامی سیاسی تلقی کرده اند.