شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریه#بسکتبال#ژاپن

بسکتبال کاپ آسیا؛ تقابل مردان آریایی با جنگجویان سامورایی برای صدرنشینی

بسکتبال کاپ آسیا؛ تقابل مردان آریایی با جنگجویان سامورایی برای صدرنشینی

تهران- ایرنا- رقابت‌های بسکتبال کاپ‌آسیا در شرایطی امروز پیگیری شد که در دیدارهای برگزار شده تیم بسکتبال ایران با برتری مقابل قزاقستان انتقام سختی از حریف آسیایی خود گرفت و سوریه نیز برابر ژاپن تن به شکست داد.

به گزارش ایرنا، ‌رقابت‌های بسکتبال کاپ‌آسیا که از روز سه‌شنبه به میزبانی شهر جاکارتا اندونزی آغاز شده است امروز با برگزاری ۴ دیدار دیگر پیگیری شد. 

۱۶ تیم حاضر در این مسابقات در ۴ گروه چهار تیمی تقسیم شده‌اند و طبق برنامه به مصاف رقبای خود می‌روند. در بازی‌های امروز و از گروه سوم  تیم بسکتبال ایران ۹۶ بر ۶۰ قزاقستان را از پیش رو برداشت تا صعودش به مرحله بعدی مسجل شود. از همین گروه سوریه با نتیجه ۵۶ بر ۱۱۷ برابر ژاپن تن به شکستی سنگین داد تا جدال ایران و ژاپن برای صدرنشینی اهمیتی دوچندان پیدا کند.

از گروه چهارم این مسابقات نیز فیلیپین ۱۰۱ بر ۵۹ هند را شکست داد و جدال نیوزلند با لبنان با برتری ۸۶ بر ۷۲ به سود لبنان همراه بود. 

در گروه سوم که ایران در آن قرار دارد فعلا ژاپنی‌ها در صدر قرار دارند و تیم ایران در جایگاه دوم است. قزاقستان با دو شکستی که داشته در جایگاه سوم بوده و سوریه نیز در رده چهارم جای دارد. دیدار ایران و ژاپن برای صدرنشینی مهم و حیاتی به شمار می‌رود.

رقابت‌های بسکتبال کاپ‌آسیا فردا با برگزاری چند دیدار دیگر دنبال می‌شود که از گروه اول عربستان با اردن و استرالیا با اندونزی پیکار خواهند کرد. در گروه دوم نیز بحرین به مصاف کره می‌رود و چین رو در روی چین‌تایپه دیدار صف‌آرایی به میدان می‌رود. 

در رقابت‌های کاپ‌آسیا و در گروه نخست استرالیا، عربستان، اردن، اندونزی، در گروه دوم چین‌تایپه، چین، کره و بحرین، در گروه سوم ایران، ژاپن، قزاقستان و سوریه و در گروه چهارم نیز هند، لبنان، فیلیپین و نیوزلند حضور دارند.

پرونده این رقابت‌ها در روز دوم مرداد با مشخص‌شدن چهره قهرمان کاپ آسیا بسته خواهد شد و باید دید در پایان کدام تیم بر قله بسکتبال این قاره تکیه خواهد زد.