شهر خبر
در تیرماه رقم خورد

«شاهین» 5 میلیون افت کرد؛‌ «تیبا صندقدار» رشد!

کدخبر: 508356
اقتصادنیوز: رصد بازار خودروهای داخلی در سومین هفته تیر ماه 1401 نشان از ثبات کامل قیمت ها است؛ بطوریکه در این هفته هیچ یک از خودروهای پرتیراژ ایران خودرو و سایپا تغییر قیمت نداشتند.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ تعطیلی ابتدای هفته عمده دلیلی است که فعالان بازار خودرو به ثبات رسیدن در بازار خودور را به آن نسبت می دهند، تعطیلی که در کشورهای اطراف ادامه دار شد و با این شرایط نرخ دلار پس از چند روز استراحت کرد و این امر موجب شد تا بازار خودرو هم به استراحت اجباری برود. نکته جالب اینجاست که هفته آینده نیز کشور مجدد با تعطیلی روبرو است که این تعطیلی نیز بر بازار خودرو اثرگذار خواهد بود.

اما در سه هفته تیرماه در بازار خودرو شاهد چه تغییراتی بوده ایم، ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که تیرماه بازار خودرو با افت چهار تا پنج میلیونی قیمت «شاهین» روبرو بوده؛ با این شرایط شاید بتوان گفت تیرماه ماه خوش شانشی برای «شاهین» نبود و در سومین هفته این ماه قیمت این خودرو با افت پنج میلیونی قیمت در بازار به 370 میلیون تومان رسید. «شاهین» تیر ماه را با قیمت 370 میلیون تومان در بازار آغاز کرد،‌اما این قیمت در روزهای آخر تیرماه ریزش کرد.

اما «تیباصندوقدار» در این هفته روند برعکس «شاهین داشت» و با افزایش 5 میلیونی در بازار قیمت گذاری شد. براساس ارزیابی بازار این خودرو در سه هفته سپری شده تیرماه نوسان عجیب قیمتی داشته است، بطوریکه در اولین هفته تیر ماه ثبات قیمت را تجربه کرد، در دومین هفته با افت 2 میلیونی قیمت وارد بازار شد و پس از آن در سومین هفته رشدی 5 میلیونی را در کارنامه خود ثبت کرد و قیمت آن به 197 میلیون تومان رسید.