شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بایدن

آغاز کنفرانس مطبوعاتی جو بایدن و محمود عباس

کدخبر: 508378
اقتصادنیوز: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز کنفرانس مطبوعاتی با رئیس جمهور آمریکا گفت: «ما در گفتگو با رئیس‌جمهور بایدن تأکید کردیم که نگرش ما بر پایه قطعنامه‌های بین‌المللی و راهکار دودولتی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «جو بایدن»، بعدازظهر امروز (جمعه)، پس از دیدار با یکدیگر در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کردند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابتدا گفت: «من به شما به عنوان میهمانی برای برقراری صلح در سرزمین صلح خوش آمد می‌گویم. ما با یکدیگر راه‌های حمایت از روابط دوجانبه و بازنگری زمینه‌هایی را که واشنگتن می‌تواند برای ایجاد فضایی به منظور برقراری صلح عادلانه در آن‌ها نقش ایفا کند، مورد بحث و بررسی قرار دادیم.»

محمود عباس اضافه کرد: «ما در گفتگو با رئیس‌جمهور بایدن تأکید کردیم که نگرش ما بر پایه قطعنامه‌های بین‌المللی و راهکار دودولتی است. پس از ۷۴ سال مصیبت، آوارگی و اشغالگری، اکنون زمان آن شده که اشغال به پایان برسد. کلید صلح در منطقه به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تحقق حقوق مشروع مردم فلسطین است.»

عباس ادامه داد: «صلح با پایان اشغالگری سرزمین فلسطین به پایتختی قدس شرقی با مرزهای ۶۷ برقرار می‌شود. ما خواستار بازگشایی کنسولگری‌ آمریکا در قدس شرقی و حذف سازمان آزادی‌بخش فلسطین از لیست تروریستی هستیم. ما می‌خواهیم اشغالگری و تبعیض نژادی پایان یابد. ما به دنبال متوقف‌سازی شهرک‌سازی‌ها و اقدامات خشنونت‌بار شهرک‌نشینان هستیم.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: «ما می‌خواهیم قاتلان شهید شیرین ابوعاقله به سزای اعمالشان برسند. فرصت راهکار دودولتی برپایه مرزهای سال ۱۹۶۷ شاید تنها امروز فراهم باشد و ما نمی‌دانیم در آینده چه چیزی رخ خواهد داد.»

محمود عباس بیان کرد: «من برای برقراری صلح شجاعان دستم را به سوی اسرائیل دراز می‌کنم  و این همان چیزی است که از زمان توافق اسلو آن را ادامه دادیم. ما بر آمادگی خود برای همکاری با دولت آمریکا به منظور برقراری صلح برپایه قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید می‌کنیم.»

عباس همچنین خطاب به بایدن اظهار داشت: «صلح از فلسطین و قدس آغاز می‌شود و ما دستانمان را برای برقراری این صلح به سوی شما دراز می‌کنیم.»

اما در مقابل، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا پایندی من به هدف راهکار دودولتی تغییر نکرده است.»

 

این خبر تکمیل می‌شود...