شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رفسنجانی#تب کریمه کنگو#علوم پزشکی

تب کریمه کنگو جان دامپزشک رفسنجانی را گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طی ابتلای یکی از شهروندان به بیماری تب کریمه کنگو که دامپزشک نیز بوده است بعد از چند ساعت فوت شدند.

تب کریمه کنگو جان دامپزشک رفسنجانی را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وحید محمدی شاهرخی صبح امروز ۲۴ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و حیوان است که با فرا رسیدن فصل گرما شیوع پیدا می‌ کند و تب کریمه کنگو یا همان تب خون‌ریزی دهنده که بیماری ویروسی است در اثرتماس با گوشت و یا حیوان آلوده و گزش نوعی کنه منتقل می‌شود.

وی افزود: افراد در صورت مشاهده علائم بیماری در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند و شهروندان لازم است به منظور حفظ ایمنی و سلامت خود جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری گوشت خام خریداری شده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری نمایند و در نهایت پس از گذشت زمان لازم گوشت را با دستکش قطعه‌بندی و آماده مصرف نمایند.

محمدی شاهرخی در خصوص این فوتی بیماری تب کریمه کنگو توضیح داد: طی ابتلای یکی از شهروندان به بیماری تب کریمه کنگو که ایشان دامپزشک نیز بوده است، سه شنبه ساعت ۲۳ به بیمارستان مراجعه و بستری شده اند ولی متاسفانه بعد از چند ساعت روز چهارشنبه تقریبا ساعت دو و پنجاه دقیقه فوت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: برخی از علائم این بیماری طبق گزارش های ثبت شده شامل سردرد، تب بالا، کمردرد شدید، درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و خونریزی می باشد.

انتهای پیام