شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ورامین#همزمان#سعید#تعداد#ورزشکاران

مسابقه دو استقامت گرامیداشت غدیر در ورامین برگزار شد

مسابقه دو استقامت گرامیداشت غدیر در ورامین برگزار شد

ورامین- ایرنا- همزمان با دهه امامت و ولایت و به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیر خم، مسابقه دو استقامت با حضور تعداد زیادی از ورزشکاران شهرستان ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با دهه امامت و ولایت و به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیرخم، ۸۰ نفر از ورزشکاران شهرستان ورامین با شرکت در مسابقه دو استقامت ۴ هزار متری، با یکدیگر به رقابت پرداختند.
شرکت کنندگان در این مسابقه مسیر ۴ کیلومتری میدان پلیس تا ورزشگاه شهدای امرآباد را طی کرده و در رقابتی سالم با یکدیگر به خط پایان رسیدند.

در پایان این مسابقه از ۱۲ ورزشکار برتر این مسابقه تقدیر شد.

مسابقه دو استقامت گرامیداشت غدیر در ورامین برگزار شد


ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی فرمودند و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان آنان حضور داشتند، با امام علی(ع) بیعت کردند.
این معرفی بنا به دستور خدا در آیه تبلیغ بود، این آیه به پیامبر(ص) دستور می‌داد آنچه خداوند بر او نازل کرده، ابلاغ کند و اگر این کار را نکند، رسالتش را انجام نداده است.
پس از واقعه غدیر آیه اکمال نازل شد که می‌گفت: «امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.»