شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خلیج فارس#ایستگاه مترو#دریاچه

ایستگاه مترو به دانشگاه علامه می‌رسد | آغاز عملیات احداث ایستگاه شمال دریاچه خلیج فارس و میدان اتریش

شهردار منطقه ۲۲ گفت: هم اکنون عملیات احداث دو ایستگاه شمال دریاچه خلیج فارس و میدان اتریش آغاز شده است، بزودی نیز ایستگاه دیگری روبروی دانشگاه علامه تحویل پیمانکار داده می‌شود.

مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲  در مورد احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط در منطقه تحت مدیریتش، گفت: یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری احداث خط ۱۰ مترو تهران است که از ۳۵ ایستگاه ، ۱۱ ایستگاه آن در محدوده جغرافیایی منطقه ۲۲ قرار دارد.

او افزود: با تکمیل این خط سفر شهروندان منطقه ۲۲ به مناطق غربی و استان البرز تسهیل می‌شود و همچنین این منطقه از فقر ناوگان مترو رها خواهد شد.این منطقه به لحاظ ساخت و ساز و همچنین جمعیت در حال افزایش و توسعه است که مدیریت شهری تهران تلاش دارد با احداث خط ۱۰ زیرساخت این منطقه به ویژه در بخش مترو را تقویت کند.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به این نکته که هم اکنون عملیات احداث دو ایستگاه شمال دریاچه خلیج فارس و میدان اتریش آغاز شده است، گفت: بزودی نیز ایستگاه دیگری در روبروی دانشگاه علامه تحویل پیمانکار می‌شود.

خط ۱۰ مترو تهران از جمله خطوط جدید مترو تهران است که ۴۳ کیلومتر است و ۳۵ ایستگاه دارد. این خط مترو تهران از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و شهید باقری آغاز و در نهایت به ایستگاه وردآورد در خط ۵ مترو تهران می‌رسد. این خط مناطق یک تا پنج و ۲۲ را پوشش می‌دهد و با احداث آن، کمربند حمل و نقل غرب به شرق تهران تکمیل می‌شود.