شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اپل

طراح مشهور با اپل قطع همکاری کرد

طراح مشهور با اپل قطع همکاری کرد

طراح مشهور با اپل قطع همکاری کرد
اپل و جانی آیو، طراح مشهور محصولات اپل، به همکاری با این شرکت پایان می‌دهد.

به گزارش ثریا جانی آیو در سال ۲۰۱۹ پس از دو دهه فعالیت در اپل، این شرکت را ترک کرد و شرکت خود به نام لاوفرام (LoveFrom) را تاسیس کرد که اپل یکی از نخستین مشتریان آن بود. طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، هر دو طرف چند هفته پیش از پایان مدت قراردادشان، توافق کردند این توافق را تمدید نکرده و برای نخستین بار از دهه ۱۹۹۰، دیگر با هم همکاری نکنند.

آیو یکی از طراحان نزدیک به استیو جابز بود و طراح بدنه پلاستیکی رنگی و شفاف مدلهای قدیمی‌تر مک شناخته می‌شود. وی همچنین در طراحی آی‌پاد، ایرباد سفید آن، آیفون، آی‌پد و اپل واچ مشارکت کرده است. ظاهرا آیو در ایده هدست واقعیت ترکیبی اپل هم نقش داشته است. وی در سال ۲۰۱۵ به عنوان نخستین مدیر طراحی اپل انتخاب شد، با این حال سمتش به مرور زمان تغییر کرد. گزارش‌های منتشره از توقف همکاری آیو با اپل، مدعی شده‌اند آیو از عدم علاقه تیم کوک به طراحی و تصمیم مدیرعامل اپل برای تمرکز به فروش نرم افزار و خدمات، دلسرد شده است. کوک این گزارش‌ها را چرند خواند.

نیویورک تایمز گزارش کرد: قرارداد چند ساله شرکت لاوفرام با اپل، ۱۰۰ میلیون دلار ارزش داشت و قبول هر پروژه‌ای که اپل آن را در رقابت با محصولاتش تشخیص دهد را برای لاوفرام ممنوع کرده بود. گویا آیو خواستار آزادی قبول مشتریان جدید بدون کسب اجازه از اپل بود. در این بین، مدیران اپل ظاهرا میزان پولی که این شرکت به آیو پرداخت می‌کرد را مورد پرسش قرار داده بودند و نارضایتی روزافزونی از ترک شرکت توسط کارمندان و پیوستن به شرکت طراحی آیو شکل گرفته بود.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، تیم کوک هنگامی که آیو اپل را ترک کرد و شرکت لاوفرام قراردادی با این شرکت منعقد کرد، گفته بود به دنبال همکاری طولانی مدت با جانی آیو در آینده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا