شهر خبر

واکنش عجیب فدراسیون جهانی به بسکتبال ایران/ چرایی حضور شاگردان ارمغانی در رده دوازدهم قاره کهن

واکنش عجیب فدراسیون جهانی به بسکتبال ایران/ چرایی حضور شاگردان ارمغانی در رده دوازدهم قاره کهن

تهران- ایرنا- صفحه رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال با بررسی شرایط و ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌های کاپ‌آسیا تیم بسکتبال استرالیا در صدر تیم‌های برتر قرار داده اما در اقدامی تامل برانگیز تیم ملی ایران را در جایگاه دوازدهم معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، ‌ رقابت‌های کاپ‌آسیا از سه شنبه گذشته به میزبانی شهر جاکارتا اندونزی در شرایطی آغاز شد که همه نگاه‌ها به این رقابت‌هاست. از یک سو اندونزی میزبان به دنبال حضور در جمع هشت تیم برتر و حضور در رقابت‌های جهانی است و از سویی دیگر تیم‌های مدعی به دنبال اثبات شایستگی‌های خود و کسب عنوان در این رویداد هستند.

در چنین شرایطی فدراسیون جهانی اقدام به انتشار گزارشی کرد که در آن تیم‌های برتر و قدرت‌های آسیایی را مورد بررسی قرار داد، در این گزارش تیم بسکتبال استرالیا در صدر جای دارد و تیم‌های لبنان و نیوزلند در رده های دوم و سوم جای دارند.  

در این گزارش تیم بسکتبال کره‌جنوبی در جایگاه چهارم است و چین به همراه اردن در رده‌های بعدی هستند. در جایگاه هفتم ژاپن یکی از هم‌ گروهی ایران در کاپ آسیا دیده می‌شود و فیلیپین در رده بعدی جای دارد. بحرین، قزاقستان و عربستان نیز بالاتر از ایران دیده شده‌اند و تیم ملی بسکتبال کشورمان در کمال تعجب در رده دوازدهم گنجانده شده که قابل تامل و بررسی است.  

بعد از آسمانخراش‌های ایرانی ۴ تیم دیگر؛ چین تایپه، اندونزی میزبان، هند و سوریه دیده می‌شوند، البته در همین گزارش چرایی این رده‌بندی نیز اعلام شده که بر این اساس باخت تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره جام جهانی برابر قزاقستان از جمله دلایل عدم حضور ایران در رده‌های بالایی این جدول است.  

با این شرایط و فشار مضاعفی که بر روی تیم ملی بسکتبال ایران است حضور بازیکنان موثری همچون حامد حدادی، ارسلان کاظمی، ‌ محمد جمشیدی، بهنام یخچالی و سایر بازیکنان و عملکرد موفق آنها بدون شک می‌تواند خط بطلانی روی مطلب منتشر از سوی کارشناسی باشد که بسکتبال ایران را در این جایگاه دیده‌اند.

گفتنی است در رقابت‌های کاپ‌آسیا و در گروه نخست استرالیا، عربستان، اردن، اندونزی، در گروه دوم چین‌تایپه، چین، کره و بحرین، در گروه سوم ایران، ژاپن، قزاقستان و سوریه و در گروه چهارم نیز هند، لبنان، فیلیپین و نیوزلند حضور دارند.