شهر خبر

آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در مشگین‌شهر/ کلنگ احداث یک هزار و ۳۰۰ واحد بر زمین زده شد

آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در مشگین‌شهر/ کلنگ احداث یک هزار و ۳۰۰ واحد بر زمین زده شد

اردبیل-ایرنا- کلنگ احداث بیش از یک هزار و ۳۷۵ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در شهرستان مشگین‌شهر با حضور استاندار اردبیل بر زمین زده شد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا محبوب حیدری در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن مشگین شهر اظهار کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن استان اردبیل در مجموع۹۳ هزار و ۴۵۷ نفر برای مسکن ثبت نام کرده بودند که از این تعداد یا ۳۳ هزار ۷۹۳ نفر واجد شرایط نهایی شدند.

 وی اضافه کرد: از این تعداد تاکنون پنج هزار و ۷۰۹ نفر  واریز وجه نقد کردند که از این تعداد هم چهار هزار و ۳۰۱نفر دارای قرارداد ساخت هستند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۳۰ درصد از افرادی که واریز وجه داشتند، مربوط به شهرستان مشگین شهر بوده است، گفت: نزدیک به ۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر در شهرستان مشگین شهر واجد شرایط بودند که چهار هزار نفر تایید نهایی شدند و از این تعداد ۱۵۸۸ نفر واریز وجه نقد کردند.

حیدری با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۵۸۸ واحد به طور کامل تامین شده است، گفت: این واحدها درقالب دو پروژه در دست اجراست؛ یک پروژه ۱۶۰ واحدی که خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته و پروژه دیگر که امروز کلنگ‌زنی می‌شود ۱۳۷۵ واحد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امتیازی که این پروژه نسبت به پروژه‌های قبلی دارد، این است که هر کس بعد از این واریز وجه نقد داشته باشد، می‌تواند به پروژه ملحق شده و مسکن‌شان اجرایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل  اظهار کرد: زیربنای واحدهایی که امروز آغاز می شود، برای هر واحد با مشاعات ۱۲۵ متر در نظر گرفته شده که زیربنای مفید ۹۶ متر مربع خواهد بود. ضمن اینکه ساختمان پیلوت بعلاوه ۹ طبقه در نظر گرفته شده است.

 حیدری استفاده از تکنولوژی نوین را از دیگر مزیت‌های این پروژه عنوان کرد و گفت: در این پروژه از قالب تونلی استفاده میشود که در زمان اجرای پروژه هم تاثیرگذار است.

 وی اضافه کرد: قراردادی که با پیمانکار منعقد شده ۸۱۶ میلیارد تومان در مرحله اول است که این رقم افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درخصوص تسهیلات اختصاص یافته برای این واحدها اظهار کرد: برای هر واحد ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات است اما در این واحدها چون از تکنولوژی نوین استفاده می شود ۲۰ درصد سود به مبلغ وام اضافه می شود یعنی هر واحد ۳۶۰ میلیون تومان وام و بقیه آورده مردم خواهد بود.

 به گفته حیدری مدت پیمان ۳۶ ماه است که انتظار می رود پیمانکار که سابقه اجرای تکنولوژی نوین را دارد و از پیمانکاران مطرح کشور است طی ۲۴ ماه پروژه را به سرانجام برساند.

وی در عین حال گفت: به پیمانکار قول می‌دهیم که اگر خواسته‌های ما هم از بابت اجرای سریع پروژه و هم از بابت کیفیت مراعات کند، از ظرفیت‌های وی در احداث دو هزار ۵۰۰ واحد  دیگر استفاده خواهیم کرد.