شهر خبر

ضرورت ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مرتبط با هویت اشخاص در سازمان ثبت احوال کشور

ضرورت ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مرتبط با هویت اشخاص در سازمان ثبت احوال کشور

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به نیازهای امروز کشور و شرایط و تغییراتی که در جامعه صورت گرفته است، بر ضرورت ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مرتبط با هویت اشخاص در سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ هاشم کارگر در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل جدید و قدیم ثبت احوال استان خراسان رضوی که با حضور مدیران و همکاران اداره کل ثبت و مسئولان استان خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت دهه امامت و ولایت، به رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و حمایت‌های مردم در خنثی کردن و از بین بردن تهدیدات دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: تلاش دشمن در تضعیف حاکمیت از طرق مختلف به‌ویژه ایجاد نارضایتی در مردم است.

وی افزود: کسانی که در حال خدمت به نظام هستند، باید مراقب و هوشیار باشند و با تسلط به امور در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولین خادم و نوکر هستند، گفت: یکی از اهداف جامعه اسلامی ایجاد رضایتمندی مردم است که با خدمت بی‌منت محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور به عنوان یک مجموعه مهم و با مأموریت‌های حساس وظایف گسترده، مسئولیت تنظیم امور و مدیریت داخل کشور را دارد، افزود: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم حاکمیتی و خدماتی در مجموعه وزارت کشور نقش بسزایی در رضایتمندی آحاد جامعه ایفا می‌کند.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک دستگاه زیربنایی مهم و موثر، با هویت‌بخشی به یک فرد، در بهره‌مندی از مزایا و کلیه خدماتی که در جامعه نیازمند آن است نقش داشته و در کلیه فعالیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... که فرد بخواهد در جامعه انجام دهد دخیل هستند.

وی افزود: باید تلاش مضاعف داشته باشیم تا ضمن به سرانجام رسیدن اقدامات، واژه مردمی بودن دولت نیز محقق شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال کشور مسئول نظام هویتی کشور است و باید نگاه امروز این سازمان با توجه به شرایط حال حاضر، دربرگیرنده نیازهای کشور و تغییراتی که در جامعه صورت گرفته است، باشد بر ضرورت ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مرتبط با هویت اشخاص در سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم در کشور مدیریت دقیقی داشته باشیم باید آمار قابل اتکایی در اختیار باشد، تا برنامه‌ریزی‌ها به واقعیت تبدیل شود و لازمه این امر، ایجاد تحول است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: سازمان ثبت احوال باید بتوانند با تحولی که ایجاد می‌کند اطلاعات کامل از هویت فرد داشته باشد که این امر کمک شایانی به کشور خواهد کرد.

کارگر بیان کرد: هم‌اکنون نظام آماری، ثبتی مبنا است و اگر برنامه‌ها بر مبنای اطلاعات صحیح باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و اینجاست که نقش سازمان ثبت احوال کشور پدیدار و آشکار می‌گردد.

وی با بیان اینکه معتقدم با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده و زحمات کشیده شده اگر کلیه اطلاعات مربوط به هویت آحاد جامعه و مردم در یکجا جمع‌آوری گردد نیازهای کشور به طور صحیح برآورده خواهد شد، عنوان کرد: متمرکز شدن استعلامات در جامعه موجب می‌شود ضمن کاهش اطاله امور و عدم همخوانی اطلاعات با یکدیگر، بسیاری از تعارضات از بین برود که از اثرات این امر کاهش هزینه‌های پنهان و آشکار موجود خواهد بود.

 رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: باید مرکزی جهت ارائه اطلاعات دقیق هویتی داشته باشیم و اعتقاد داریم باید اطلاعات دقیق همه افرادی که در این سرزمین زندگی می‌کنند چه ایرانی و چه خارجی و چه مجاز و غیرمجاز، و حتی ایرانیان خارج از کشور را در دسترس داشته باشیم تا ضمن مدیریت دقیق، بتوانیم از آن در مباحث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره استفاده و بهره‌مند شویم.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: به دنبال حرکت به سمت سازمانی هوشمند و تمام الکترونیک هستیم و تمامی این تحولات در سایه استفاده از فناوری‌های نوین صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: باید به این مقصود برسیم و با انجام وظایف حاکمیتی خود با اثرگذاری مناسب در جهت رضایتمندی مردم و جامعه و رشد و تعالی کشور تلاش نماییم.

کارگر در پایان سخنانش ضمن قدردانی از زحمات و خدمات جناب آقای نیری، مدیرکل پیشین ثبت احوال استان خراسان رضوی با برشمردن برخی از خصوصیاتی که یک مدیر و سرپرست باید داشته باشد برای مدیرکل جدید ثبت احوال استان آرزوی موفقیت کرده و توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

در پایان این مراسم به پاس چندین سال تلاش‌های آقای سیدحسین نیری، از وی تقدیر و آقای غلامحسین قنبری به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان خراسان رضوی معرفی شد.

گفتنی است، پیش از این با حکم رئیس سازمان ثبت احوال کشور غلامحسین قنبری مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی شد.

انتهای پیام/