شهر خبر

در ادامه تحولات کلمبو؛

«گوتابایا راجاپاکسا» از سنگاپور به عربستان می رود

«گوتابایا راجاپاکسا» از سنگاپور به عربستان می رود

رئیس‌جمهور مستعفی و متواری سریلانکا از مالدیو به سنگاپور و سپس از آنجا با یک فروند هواپیمای سعودی به شهر جده در عربستان خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ادامه تنش های سیاسی در کشور سریلانکا، «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس‌جمهور مستعفی و متواری سریلانکا مالدیو را به مقصد سنگاپور ترک کرد و قرار است از آنجا به عربستان سعودی برود.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام دولت مالدیو که نخواست نامش فاش شود در این خصوص اعلام کرد که «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس‌جمهور مستعفی و متواری سریلانکا در نهایت به عربستان سعودی می رود.

بر این اساس، وی فردا جمعه ابتدا با هواپیمای سعودی به سنگاپور رفته و سپس عازم شهر جده واقع در عربستان سعودی خواهد شد.

این خبرگزاری در ادامه اضافه کرد که با ارائه استعفای «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر سریلانکا به «ماهیندا یاپا» رئیس پارلمان این کشور، معترضان در این کشور اعلام کردندکه به تدریج دفتر ریاست جمهوریو نخست وزیری را تخلیه می کنند.

پیش از این، پرتال خبری آدادرانا (Adaderana) با استناد به بیانیه دفتر نخست وزیر سریلانکا از اعمال مقررات منع رفت و آمد در استان های غربی این کشور که شامل کلمبو نیز می شود، و برقراری وضعیت فوق العاده در سراسر سریلانکا خبر داده بود.

در روزهای گذشته، شرکت کنندگان در تظاهرات گسترده چند ماهه علیه دولت گوتابای راجاپاکسا که در کلمبو برگزار شد، اقامتگاه های رئیس جمهور و نخست وزیر سریلانکا را تصرف کردند.

رهبر این کشور ۱۳ ژوئیه استعفای خود را اعلام و سنگاپور را ترک کرد. رئیس جمهور جدید در پارلمان سریلانکا ۲۰ ژوئیه انتخاب می شود و پس از آن یک دولت موقت تعیین می شود که تا انتخابات عمومی بعدی کار خواهد کرد.

این درحالیست که نخست وزیر سریلانکا ساعاتی پیش از پارلمان این کشور خواست تا شخص دیگری را برای سمت رئیس جمهوری موقت انتخاب کند.

«رانیل ویکرمسینگه» که دیروز به سمت کفیل ریاست جمهوری سریانکا انتخاب شده بود، در پی خشم گسترده معترضان این کشور نسبت به این انتخاب، خواستار معرفی شخص دیگر برای این سمت شد و استعفا داد.