شهرخبر

اسلامی: استکبار و نظام سلطه با تمام مزاحمت‌ها و تحریم‌ها خواستند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند ولی نتوانسته‌اند

اسلامی: استکبار و نظام سلطه با تمام مزاحمت‌ها و تحریم‌ها خواستند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند ولی نتوانسته‌اند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کسانی که دارای تسلیحات هسته‌ای هستند داعیه‌دار کنترل تسلیحات شده‌ و از عنوان و ظرفیت یک سازمان بین‌المللی برای اهداف شیطانی خود سوءاستفاده می‌کنند و اصرار دارند کشوری مانند ایران از فناوری‌های پیشرفته برخوردار نباشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در «نشست علمی مشترک مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و سازمان انرژی اتمی ایران با حضور اساتید و نخبگان دانشگاه‌های عراق» که پیش از ظهر امروز در محل این سازمان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: یکی مهم‌ترین اهدافی که ما در انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم، رسیدن به سیادت علمی است؛ امروز جهان سلطه علم و فناوری‌های نوین را در انحصار خود قرار داده است. نباید فراموش کنیم که ایران و مسلمانان در قرون گذشته پیشتاز علمی بوده‌اند و باید دید چه شده که این پیشتازی خود در علوم و فنون نوین در سده گذشته از دست داده‌ایم و باید عامل این مسأله را شناسایی کنیم.

وی افزود: استکبار و نظام سلطه با اعمال سیاست تفرقه‌اندازی و در اختیار گرفتن حکومت‌ها توسط دست‌نشانده‌های خود و حاکم کردن حاکمان سلطه‌پذیر جلوی شکوفایی ملت‌ها را گرفته و با القای این سیاست، خودباختگی را به‌جای خودباوری حاکم کردند. امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی، خودباوری را جایگزین خودباختگی کردند تا ملت‌ها به خود بیایند و در مقابل نظام استکبار ایستادگی کنند. مقاومت و ایستادگی، توکل به خداوند، امیدواری به نصرت الهی و تلاش در همه جبهه‌ها موجب شد که ایران توانسته تمامی علوم و فنون پیشرفته را در درون خود توسط دانشمندان ایرانی تحصیل کرده و گسترش دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: استکبار و نظام سلطه در برابر این حرکت درستِ ما که در راستای فرامین الهی و تلاش گسترده مردم‌مان بوده، همه توطئه‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند که جلوه نهایی آن که هنوز هم ادامه دارد، محاصره اقتصادی و تحریم‌هایی است که به قول خودشان تحریم‌های فلج‌کننده است. تمامی انواع اتهاماتی که می‌تواند به کسی نسبت داده بشودرا در تمام این سال‌ها به ایران نسبت دادند و توطئه‌ها و اقدامات مخرب را عملیاتی کردند که پیشرفت ایران را متوقف کنند ولی تا به امروز به لطف الهی هرگز نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

اسلامی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای یک مثال آن است و دستاوردهای این سازمان یکی از مثال‌ها در این زمینه است، عنوان کرد: آنان ایران را متهم به استفاده نظامی از فناوری هسته‌ای می‌کنند و اتهامات ناروا را با موارد متعددی در این سال‌ها نسبت دادند و این را برای کشور ما بهانه کردند و به این بهانه مزاحمت‌ها و تحریم‌های سنگینی بر ما وضع کردند. آنان در سندی که امضا و اظهار کردند که انحرافی در برنامه هسته‌ای وجود ندارد و اعلام کردند تحریم‌های هسته‌ای را لغو می‌کنند ولی به این اعلام و به توافق و امضای خود پایبند نبودند و الان هم با دروغ‌پردازی‌های گسترده اقدامات خود را ادامه می‌دهند؛ ولی این‌ها بر مردم و همکاران ما تاثیری نداشته و ما راه پیشرفت را پر سرعت‌تر طی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: کسانی که دارای تسلیحات هسته‌ای هستند داعیه‌دار کنترل تسلیحات هسته‌ای شده‌ و از عنوان و ظرفیت یک سازمان بین‌المللی برای اهداف شیطانی خود سوءاستفاده می‌کنند و اصرار دارند کشوری مانند ایران از فناوری‌های پیشرفته برخوردار نباشد و علت هم این است که ایران از دستورات و سیاست‌های آنها تبعیت نمی‌کند. فناوری هسته‌ای دو بخش دارد؛ یکی بخش انرژی و دیگری هم کاربرد‌های پرتویی آن انرژی. از فناوری هسته‌ای تولید برق می‌شود که مهمترین کاربرد است، همین فرانسه که این‌قدر با ایران مخالفت می‌کند، 75 درصد تولید برق خود را از نیروگاه‌های هسته‌ای انجام می‌دهد. هم‌چنین تولید رادیو دارو، پرتودهی، سامانه‌ها برای صنایع بزرگ و پرتودهی به اقلام غذایی و کشاورزی کاربرد بزرگی دارد و در سلامت و اقتصاد هر ملتی بسیار موثر خواهد بود و دنیای پیشرفته از آن بهره‌مند است و استکبار با حرکات مخرب می‌خواهد کشورهایی مانند ایران و عراق را محروم کرده و اجازه دستیابی ندهند.

معاون رییس‌جمهور گفت: آنچه تا به امروز به‌دست آورده‌ایم لطف خدا و تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری بوده و متعلق به کشورهای دوست هم هست و هرچه در دستاورد هسته‌ای داریم با مرارت و تلاش مجاهدانه دانشمندان ایرانی بوده و کشورهای دیگری که صاحب این فناوری بودند غیر از ایجاد مزاحمت، با ما همراهی‌ای انجام ندادند. ما به‌صورت درون‌زا به این ثروت بزرگ علوم و فنون فناوری هسته‌ای دست یافتیم.

اسلامی در پایان بیان کرد: دستاوردهای ما قابل ارائه به کشور عراق هم هست و امیدواریم با همکاری بتوانیم از این طریق این دستاورد را برای برادران عراقی به اشتراک بگذاریم.

انتهای پیام/