شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزنه برداری#قزوین#کرونا

رشته وزنه برداری ایران به شدت رکود کرده است

رشته وزنه برداری ایران به شدت رکود کرده است

قزوین – ایرنا - سرپرست دبیر کلی فدراسیون وزنه برداری گفت: این رشته در سال‌های اخیر بر اثر شیوع کرونا به شدت رکود کرده است.

حسین مقامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دو سال گذشته به بهانه شیوع کرونا هیچ مسابقه وزنه برداری قهرمانی کشور برگزار نشده و برنامه خاصی نیز از سوی فدراسیون انجام نگرفته است.

وی اضافه کرد: این رشته جزو ورزش های سخت است و کمتر مراجعه کننده دارد مگر کسانی که کاملا به این رشته علاقه مند باشند.

مقامی افزود: فقدان استقبال از این رشته به ویژه در سال های شیوع کرونا باعث رکود شدید آن در سطح کشور شده و در حال حاضر تعداد ورزشکاران وزنه برداری به شدت کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در استان تهران که زمانی قطب وزنه برداری کشور بوده است، هم اکنون حدود ۲۰۰ تا ۲۳۰ ورزشکار بیمه شده وزنه برداری داریم که یک فاجعه است.

مقامی افزود: استان های دیگر نیز چنین است و استقبال کمتری از این رشته دارند و باید برنامه ریزی لازم برای رفع این مشکل صورت گیرد.

وی گفت: با تغییرات و تحولات صورت گرفته در فدراسیون و برنامه ریزی های انجام شده، امیدواریم ظرف چندماه آینده روح جدیدی به وزنه برداری دمیده شود و اشتیاق جوانان برای حضور در این رشته بیشتر شود و عملکرد هیات های ورزشی ارتقا یابد.

رییس هیات وزنه برداری استان قزوین با اشاره به میزبانی استان از اردوی وزنه برداری بانوان، گفت: دومین مرحله اردوی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشور زیر نظر مهسیما بابایی مربی قزوینی آغاز شده و تا نیمه مردادماه برای حضور در مسابقات بازی های کشورهای اسلامی در خانه وزنه برداری قزوین پیگیری خواهد شد.  

وی گفت: احتمال دارد مرحله بعدی این اردو نیز تا اعزام به بازیهای کشورهای اسلامی همچنان در قزوین برگزار شود.

این مسوول ورزشی اضافه کرد: این اردو را به این دلیل در قزوین برگزار کردیم تا نشان دهیم این استان ظرفیت و پتانسیل میزبانی خوب از اردوی تیم ملی را دارد و البته سال های قبل نیز ثابت کردیم که میزبان خوبی برای اردوهای تیم ملی بوده ایم.

وی افزود: امیدواریم شرایطی رقم بخورد که با همکاری رسانه ها حال رشته وزنه برداری بهتر شود و شاهد استقبال جوانان و ورزشکاران از این رشته ورزشی باشیم.